تاریخ انتشار: شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 10:44

پیمان عارف در ترکیه بازداشت شد

نیروهای امنیتی ترکیه نیمه‌شب گذشته پیمان عارف از فعالان سیاسی ایرانی را بازداشت کردند. پیمان عارف از چند سال پیش به عنوان پناهنده در آنکارا به سر می‌برد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از دویچه وله، در آخرین ساعت روز جمعه (۹ دسامبر/۱۹ آذر) پیمان عارف فعال سیاسی ایرانی ساکن آنکارا در فیسبوک نوشت که پليس مبارزه با ترور تركيه پشت در آپارتمان آنهاست و قصد بازداشت او را دارند. ماموران امنیتی ترکیه بعد از ساعتی انتظار او را با خود بردند.

سمیرا جمشیدی، همسر پیمان عارف، جریان حضور نیروهای امنیتی در پشت در آپارتمان آنها تا بازداشت پیمان را به‌طور زنده از فیسبوک پخش کرد.

آنطور که در تصاویر ویدیویی منتشرشده در فیسبوک دیده می‌شود ماموران امنیتی ترکیه بدون حکم جلب به محل سکونت پیمان عارف مراجعه کرده بودند اما با مقاومت او روبرو شدند. ساعتی بعد آنها حکم جلب مکتوب دادستانی آنکارا را آوردند و حدود ساعت یک بامداد پیمان عارف با بازکردن در آپارتمان خود با آنها رفت.

علت بازداشت این فعال سیاسی ایرانی روشن نیست. در تصاویر ویدیویی منتشر شده در فیسبوک از گفت‌وگوی عارف با ماموران چنین برمی‌آید که اتهام او طرفداری از "گولنیست‌ها" است.

1310 نمایش

نظر دادن