تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 08:49

شفای شگفت انگیز دختر ۱۱ ساله در حرم امام رضا(ع)

یک دختر ۱۱ ساله بعد از حدود ۱۰ سال معلولیت اکنون می‌تواند به برکت امام رضا علیه‌السلام که شفای او را از خدا خواست، در سلامت کامل روی پای خود بایستد و راه برود.

خانه پدر و مادر این دختر در روستایی دورافتاده قرار دارد به‌طوری که پدر به سختی می‌توانست «سمانه» دختر معلول خود را برای درمان به شهر ببرد.
دورافتادگی روستا از یک طرف و مشکلات مالی پدر از طرف دیگر سبب شد سمانه سال‌های طلایی زندگی خود را از دست بدهد او نه می‌توانست با هم سن و سال‌های خود بازی کند و نه همانند سایرین به روی ۲ پای خود بایستد.
سمانه، در هشت ماهگی یک شب پس از تب شدید و تشنج، توان حرکت‌ کردن را از دست داد و نتوانست در ماه‌های بعد که می‌بایست چهار دست و پا راه برود و به‌تدریج روی پای خود بایستد، این حرکات طبیعی را داشته باشد.
مادر کم‌کم متوجه می‌شود که کودکش همانند هم سن و سال‌های خود نیست. او دچار معلولیت شدید شده و باید برای درمانش فکری شود.
ولی پدر سمانه، نه توان مالی داشت که بتواند فرزندش را برای درمان از روستای «چوکانلو» به شهر مشهد ببرد و نه‌ می‌توانست خانه‌ای را در شهر کرایه کند. به همین دلیل، سمانه تا ۱۱ سالگی به علت معلولیت شدید تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی کشور قرار داشته است.
پدر سمانه بعد از ناامید شدن از درمان سمانه توسط پزشکان، به امام‌ رضا(ع) متوسل می‌شود تا از خدا بخواهد دختر کوچکش را شفا بدهد و برای گرفتن شفای سمانه تصمیم می‌گیرد با او در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) شرکت کند. او با کول‌ کردن سمانه به سمت مشهد مقدس روانه می‌شود و درست در شب شهادت امام رضا(ع) خدای قادر، به سمانه در حرم مطهر شمس‌الشموس شفا می‌دهد.
وی حالا می‌تواند به روی دو پای خود بایستد، راه برود و بازی کند.
در همین زمینه، اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی استان خراسان شمالی با اشاره به وضعیت سمانه می‌گوید: سمانه کودکی است اهل روستای «چوکانلو»، این روستا در ۲۵ کیلومتری فاروج در استان خراسان شمالی واقع است.
وی می‌افزاید: این دختر بچه ۱۱ ساله زمانی که تنها یک‌سال داشته به علت تشنج دچار معلولیت شده و توان راه‌رفتن خود را از دست می‌دهد.
قربانی با اشاره به خدمات ارائه شده به خانواده سمانه می‌گوید: سمانه از زمانی که دچار معلولیت می‌شود به علت مشکلات مالی شدید خانواده، تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرد و از بهزیستی خراسان شمالی خدمات توانبخشی دریافت می‌کند.
وی درخصوص وضعیت حال حاضر این دختر ۱۱ ساله می‌گوید: سمانه در شب شهادت امام رضا(ع) شفای خود را از خدا گرفته است. به منظور بررسی وضعیت او به همراه امام‌‌ جمعه، رئیس نیروی انتظامی و سایر مدیران شهرستان فاروج دیداری را با این کودک و خانواده‌اش داشتیم. در این دیدار پس از بررسی شرایط توسط کارشناسان سازمان بهزیستی، مشخص شد که سمانه دیگر هیچ مشکل حرکتی ندارد و می‌تواند به خوبی به روی دو پای خود بایستد.
حجت‌الاسلام قلی‌زاده امام جمعه فاروج نیز گفت: بعد از شنیدن خبر شفا یافتن این دختر، برای حصول اطمینان از جوانب موضوع به پرونده وی در اداره بهزیستی مراجعه کردیم و اطمینان پیدا کردیم که این دختر از حدود یک‌سالگی فلج شده بود. با فرماندار و رئیس بهزیستی به خانه او رفتیم و از نزدیک او را دیدیم و معلوم شد که خبرها صحیح است و او شفا یافته است.

امام جمعه فاروج گفت این روزها چون مراجعه مردم برای دیدن این دختر زیاد است، قرار شد مدتی به سفر بروند تا مقداری اوضاع عادی شود.

2317 نمایش

نظر دادن