تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 08:10

زن بی شوهر مثل قابلمه بدون در است!

روزنامه شرق از تجربه های یک زن از یک مهمانی زنانه نوشت.

در یادداشت این روزنامه آمده است:

هفته قبل خانه دوستی ميهمان بودم؛ یک ميهمانی زنانه. تحقیقات جدید نشان داده که علت عمر طولانی‌تر زنان و میزان کمتر سکته قلبی در میانشان، همین ميهمانی‌های زنانه است.

در این ميهمانی‌ها زنان راحت و رها حرف می‌زنند، مهم نیست که این حرف‌ درباره دستور پخت غذایی جدید باشد یا تجربه‌ای در نحوه برخورد با بچه‌ها یا تعریف داستان فیلم تأثیرگذاری که به‌تازگی دیده‌اند. مهم این است که زن‌ها می‌توانند حرف بزنند. این‌طور که معلوم است حرف‌زدن فشار خونشان را تنظیم می‌کند، اعصابشان را آرامش می‌دهد، روحشان را شاداب و چشمانشان را شفاف می‌کند و احتمالا میزان چربی و کلسترول خونشان را میزان نگه می‌دارد.

برای همین است که من هم مثل خیلی از زن‌های دیگر عاشق ميهمانی زنانه هستم؛ مثل همین ميهمانی زنانه هفته قبل که صاحب ميهمانی قرار بود برایمان یک ته‌چین جدید بپزد. مثل همه ميهمانی‌های زنانه، بازار همه‌جور حرفی داغ بود، به‌خصوص موضوع اختلاف خانوادگی یکی از دوستان که داشت برای جدایی یا عدم جدایی از همسرش از ما مشاوره می‌گرفت.

گمان نمی‌کنم لابه‌لای خوردن ته‌چین و بحث دلایل به‌چاپ‌چندم‌رسیدن فلان کتاب و نگرانی از افزایش وزن، دوست طالب مشورتمان چیز زیادی از مشاوره ما دستگیرش شد. چون به همان اندازه که به او از سختی‌های طلاق گفتیم، از لذت مستقل‌بودن هم تعریف کردیم و به همان میزان که از ایستادگی در برابر خشونت مردان حرف زدیم، به اهمیت ازخودگذشتگی در زندگی مشترک اشاره کردیم و همان‌طور که برای درک‌نشدن زنان ازسوي مردان اشک می‌ریختیم، روی ماجرای شناخت‌نداشتن زن‌ها از خود و علایقشان پافشاری کردیم.

اما انصافا ته‌چین خوشمزه‌ای خوردیم و وقتی از صاحب ميهمانی درباره شگرد برشته‌شدن ته‌دیگش پرسیدیم، توضیح داد که باید در قابلمه را تا لحظه آخر پخت از روی قابلمه برنداریم تا بخارات روی در، ناغافل به شکل قطرات آب داخل دیگ نریزند و برشتگی ته‌دیگ را از بین نبرند. درست همین‌موقع بود که دوست طالب مشورتمان، نگاهی عمیق به ته‌چین کرد و گفت: واسه همین هم از قدیم گفتن که زن بدون شوهر مثل قابلمه بدون در می‌مونه! ميهمانی‌های زنانه خیلی خوبند، هم میزان امید به زندگی را افزایش می‌دهند و هم به رمزگشایی رابطه زنان با لوازم آشپزخانه کمک می‌کنند.

1979 نمایش

نظر دادن