تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آذر 1395 ساعت 13:55

افزایش قیمت بنزین در هاله‌ای از ابهام!

درحالی که یکی از تبصره‌های لایحه بودجه ۱۳۹۶ که روز گذشته تقدیم مجلس شد، حاکی از آن بود که احتمال افزایش پنج درصدی قیمت بنزین در سال آینده وجود دارد، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه این موضوع را تایید نکرد.

به گزارش ایسنا، در بند (د) تبصره یک لایحه بودجه آمده است که وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه داری کل کشور تا سقف ۱۵ هزار ریال به مصرف برساند.

درحالی که رسانه‌های مختلف از افزایش قیمت بنزین در سال آینده خبر داده‌اند و این خبر مورد پذیرش کارشناسان اقتصادی نیز قرار گرفت، محمدباقر نوبخت - سخنگوی دولت - اعلام کرد که در بودجه سال آینده یک ریال محلی برای افزایش نرخ حامل‌های انرژی ندیدیم و امسال هم یک ریال افزایش قیمت نداشتیم.

وی گفت: برای سال آینده هم یک ریال افزایش در نظر نگرفته‌ایم. جایی شنیدم دولت می خواهد قیمت بنزین را پنج درصد افزایش دهد که این حرف درستی نیست و من تایید نمی کنم.

698 نمایش

نظر دادن