تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 آذر 1395 ساعت 10:38

ترامپ رسماً در میشیگان هم پیروز شد

ترامپ با پیروزی در میشیگان آرا الکترال خود را به 306 رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که جیل استاین نامزد حزب سبز آمریکا تصمیم به باز شماری آرا ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین را مطرح کرده و این تصمیم مورد حمایت هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده دموکرات ها قرار گرفت، مسئولین ایالت میشیگان رسما اعلام کردند که ترامپ با پیروزی در این ایالت 16 رای الکترال دیگر را به 290 رای بدست آمده قبلی افزوده و مجموع آرا الکترال خود را به 306 افزایش داده است.

بر اساس آمار های منتشر شده دو رقیب انتخاباتی در این ایالت فقط با 10 هزار و704 رای سرانه از یکدیگر فاصله دارند که این تفاوت معادل 2 دهم درصد از مجموع 4 میلیون و 800 هزار رای رسمی این ایالت را تشکیل می دهد و حکایت از نزدیک ترین فاصله آرا انتخاباتی در 75 سال گذشته در این ایالت می کند.

رای های سرانه ای که ترامپ در این ایالت بدست آورده 2 میلیون و 279 هزار و543 نفر اعلام شده که 47. 5 درصد از کل آرای رسمی این ایالت محسوب می شود.

در حالی که میشیگان تنها ایالت از 50 ایالت آمریکا به شمار می‌آید که نتایج نهایی رای گیری های آن تا امروز اعلام نشده بود هنوز این احتمال وجود دارد که نامزد حزب سبز آمریکا همچنان بر درخواست خود مبنی بر بازشماری آرای این ایالت اصرار بورزد که به عقیده ناظران، کوچکترین اثری در نتیجه نهایی انتخابات آمریکا نخواهد گذاشت و در نتیجه ترامپ در روز 19ماه دسامبر رسما از سوی مجمع گزینشگران به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا معرفی خواهد شد.

801 نمایش

نظر دادن