تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آبان 1395 ساعت 07:15

آزادی "قاتل خواستگار" با 600 میلیون تومان

پسر جوان که درجریان مشاجره‌ای مرگبار، خواستگار خواهرش را از پا درآورده بود با پرداخت ٦٠٠ میلیون تومان از قصاص رهایی یافت.

به گزارش «ایران»، دراین پرونده که از ٤ تیر سال ٨٧ و در پی تماس مرد جوانی با مأموران کلانتری ١٠٦ نامجو تماس تشکیل شد، پسرجوانی درجریان هجوم چند جوان خشمگین بشدت مجروح شد. به دنبال این خبر مأموران کلانتری و اورژانس به محل اعزام شدند و مجروح را بلافاصله به بیمارستان انتقال دادند اما او به علت شدت جراحت‌ها جان سپرد. بعدهم پرونده قتل تشکیل و تحقیقات پلیسی دراین باره آغاز شد.

چند تن از شاهدان به مأموران گفتند: چهار مرد جوان را دیده‌اند که با هجوم ناگهانی به مقتول، او راهدف ضربه‌های چاقو قرارداده بودند و مدام هم فریاد می‌زدند موضوع ناموسی است و کسی حق دخالت ندارد. با توجه به اینکه ضاربان مسلح بودند همسایه‌ها شماره پلاک خودروی آنها را برداشته و آن را دراختیارپلیس قرار دادند. با ردگیری این شماره پلاک مشخص شد خودرو به نام زن جوانی به نام «مینا» است.

درحالی که تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شده بود، چهار مرد جوان ضارب، خود را به کلانتری رسانده و با اعتراف به درگیری خونین بازداشت شدند.

امیر29 ساله-عامل اصلی قتل- در تحقیقات به بازپرس جنایی گفت: مقتول خواستگار خواهرم بود اما من به این ازدواج راضی نبودم البته خانواده‌ام نیز با من هم نظرشده بودند. زمانی هم که خواستگار خواهرم از مخالفت من باخبر شد مزاحمت‌هایش را شروع کرد و آرامش را از ما گرفت. اوحتی روی خودروی پدرم ضد زنگ ریخت و شیشه‌های ماشین را شکست.ضمن اینکه مدام مزاحم خواهرم می‌شد. روز حادثه نیز با او تماس گرفتم و خواستم با هم صحبت کنیم. من به همراه برادرم، دامادمان و برادرش سوار خودروی همسرم راهی محل شدیم. برادرم و دامادمان به سراغ مقتول رفتند اما او به محض اینکه از خانه بیرون آمد با قمه به طرف آنها حمله کرد. من که شاهد ماجرا بودم به همراه برادر دامادمان به کمک آنها رفتیم و با چاقو و قمه ای که به همراه داشتیم به مقتول حمله کرده و پس از مضروب کردن او متواری شدیم. چاقو را نیز در حیاط خانه یکی از همسایه‌ها انداختیم و به خانه رفتیم. ما قصد کشتن او را نداشتیم و تصور می‌کردیم که او زخمی شده است به همین خاطر وقتی از مرگش با خبر شدیم خودمان را معرفی کردیم.

به دنبال اعترافات متهمان، آنها به بازسازی صحنه جنایت پرداخته و در شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند. باتوجه به درخواست اولیای دم برای صدورحکم قصاص و اعتراف متهم اصلی پرونده به قتل، حکم قصاص امیرصادرشد.

پرونده بعد از تأیید حکم قصاص از سوی شعبه ١٧ دیوان عالی کشور، برای اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران ارجاع شد اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی پایتخت، اولیای دم روز گذشته با حضور در دادسرا و دریافت ٦٠٠ میلیون تومان از قصاص محکوم به مرگ گذشت کردند.

1278 نمایش

نظر دادن