تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آبان 1395 ساعت 10:33

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز: آنتی بیوتیک ها هیچ کمکی به بهتر شدن بیمار سرماخورده نمی کنند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آنتی بیوتیک ها در مقابل این ویروس ها نقشی ندارند و هیچ کمکی به بهتر شدن بیمار سرماخورده نمی کنند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، فریده یونسی افزود : بیشتر از 200 ویروس می تواند باعث بروز سرماخوردگی شود؛ ویروس ها می توانند از فردی به فرد دیگر از طریق تماس فیزیکی نزدیک منتقل شوند و رینو ویروس ها متدوال ترین نوع ویروس هستند که باعث سرماخوردگی می شوند.

او گفت: چون سرماخوردگی به وسیله ویروس منتشر می شود آنتی بیوتیک ها به بهتر شدن کمک نمی کنند و حتی ممکن است برای اطفال و بزرگسالان مضر باشد.

یونسی افزود: آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی و آبریزش بینی نیاز نیستند و تقریبا همه سرماخوردگی ها خودشان بهبود می یابند.

کارشناسان می گویند:

چندین عامل،احتمال ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می دهد از جمله می تماس با فرد مبتلا به سرماخوردگی ، داشتن سیستم ایمنی ضعیف و یا داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی، و قرار داشتن در فصل پاییز و یا زمستان .

عطسه کردن، گرفتگی بینی، سرفه، گلو درد، ریزش مخاط به حلق، اشک چشم و سردرد از جمله این علائم است و اوج علائم دو تا سه روز است اما می تواند 10 تا 14 روز طول بکشد.

استراحت، مصرف داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبو بروفن، نوشیدن مایعات گرم، استفاده از دستگاه بخور سرد در محیط، قطره یا اسپری بینی، قرار دادن یک حوله گرم بالای گوش برای کاهش درد و غرغره آب نمک توصیه می شود اما قرص های مکیدنی در اطفال توصیه نمی شود.

602 نمایش

نظر دادن