تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آبان 1395 ساعت 07:43

کلیه مقاطع تحصیلی در اردبیل تعطیل شد

تداوم بارش برف در اردبیل و ورود سامانه جدید هوای سرد به منطقه مدارس این استان را برای دومین روز پیاپی تعطیل کرد.

به گزارش خبرآنلاین از اردبیل؛ بارش برف، برودت هوا و افت محسوس دما که از عصر روز سه شنبه در سطح استان اردبیل نسبت به روز گذشته شدت و بسیاری از مناطق این استان از جمله شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل را در بر گرفته است برای دومین روز مدارس برخی از مناطق را تعطیل کرد.

براساس اعلام آموزش و پرورش استان اردبیل روز چهارشنبه، 5 آبان‌ماه سری صبح در اردبیل، سرعین، نمین، نیر و هیر کلیه مقاطع تحصیلی و خلخال پیش دبستانی و ابتدایی و کوثر مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه در سری صبح به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

با ورود و فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته شاهد بارندگی در تمامی شهرهای استان اردبیل بودیم و این بارندگی‌ها همچنان تا به این لحظه در استان ادامه دارد که به تدریج از روز پنجشنبه از شدت این بارش‌ها کاسته می‌شود که انتظار می‌رود در روزهای آتی با کاهش بارش‌ها شاهد افزایش نسبی دما بتدریج در استان باشیم که برای روزهای جمعه و شنبه حاکمیت هوایی صاف تا نیمه‌ابری در اردبیل پیش‌بینی شده است.

هم‌اکنون در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها نیز شاهد کولاک و بارش برف هستیم که در این راستا شهرداری اردبیل برای ساماندهی جاده‌ها به منظور خدمات‌رسانی بهتر برای شهروندان و مسافران اکیپ‌های خود را در سطح شهر و راه‌های مواصلاتی فعال و عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را آغاز کرده است که در این زمینه از رانندگان خواسته شده تا بدون لوازم و تجهیزات ایمنی از تردد در جاده‌های مواصلاتی خودداری کنند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل تا به این لحظه بیشترین مقدار بارش از شهرستان بیله‌سوار با 17 میلی‌متر و بیشترین بارش برف نیز از شهرستان خلخال با 15 سانتیمتر گزارش شده است که به دنبال این بارش‌ها در جاده‌ها نیز شاهد کولاک و برف به ویژه در گردنه‌ها هستیم.

858 نمایش

نظر دادن