تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 شهریور 1395 ساعت 17:40

کاهش 35 درصدی مصرف لبنیات در کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: طبق آخرین آمار بانک مرکزی مصرف لبنیات و گوشت در میان خانوارهای ایرانی به ترتیب ۳۵ و ۲۲ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: طبق آخرین آمار بانک مرکزی مصرف لبنیات و گوشت در میان خانوارهای ایرانی به ترتیب ۳۵ و ۲۲ درصد کاهش یافته است.

کاوه زرگران در حاشیه برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه طی دو سال اخیر شاهد بهبود تراز تجاری در بخش کشاورزی کشور بوده‌ایم، اظهار داشت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از کنجاله سویا مورد نیاز کشور را صنایع داخلی تأمین می‌کند و ظرفیت صنایع روغن‌کشی ما در این زمینه به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

وی تعامل مطلوب دولت و بخش خصوصی را در این زمینه مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از اقدامات خوبی که اخیراً توسط سازمان دامپزشکی کشور انجام شده، الزام واحدها به مصرف خوراک دامی بوده که توسط کارخانجات تهیه شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: این اقدام کاری بسیار مطلوب برای ارتقای سلامت بود.

زرگران با بیان اینکه حوزه خوراک دام پیش‌زمینه تولید لبنیات و گوشت در کشور است، گفت: طی چند سال اخیر به دلیل شرایط رکود و کاهش قدرت خرید خانوار، مردم کمتر توانسته‌اند فرآورده‌های دامی را خرید و مصرف کنند؛ به طوری که طبق آخرین آمار بانک مرکزی، مصرف لبنیات ۳۵ درصد و گوشت ۲۲ درصد در میان خانوار کاهش یافته است.

597 نمایش

نظر دادن