تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 شهریور 1395 ساعت 17:08

معتادان رایگان درمان می‌شوند

اشتغال بهبود یافتگان یکی از موضوعات مهم است که به حضور افراد خیر و مسئولان نیاز دارد. در این زمینه راه اندازی بازارچه های مختلف می تواند راهگشای مشکلات معیشتی بهبود یافتگان باشد.

به گزارش ایسنا، دادستان قم گفت: طرح درمان معتادان از اول مهرماه در قم با همکاری و مشارکت خانه صنعت استان، شهرداری و رسانه ها و حضور خیرین اجرا می شود.

مصطفی برزگر گنجی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در خصوص توجه به وضعیت معتادان و بهبود یافتگان عنوان کرد: برنامه ها در جهت درمان اعتیاد و حمایت از بهبود یافتگان در جهت بازگشت به زندگی و کار، مقطعی و موقت نیست و بنا داریم با حضور خیرین و مسئولان تداوم یابد تا آثار منفی معضلات ناشی از اعتیاد از میان برود.

دادستان قم افزود: فعالیت کمپ های اعتیاد باید به گونه ای باشد تا اعتماد را در جهت سپردن جوانان برای بهبود اعتیاد جلب کند. با نگاه کارشناسی بهبود را در دستور کار خود قرار دهیم تا شاهد مشکلی برای این عزیزان نباشیم و بهبود در شرایط خوبی اتفاق بیفتد.

وی در مورد طرح رایگان درمان معتادان گفت: این طرح از ابتدای مهرماه در قم کلید می خورد و با همکاری و مشارکت خانه صنعت استان و شهرداری و رسانه ها و حضور خیرین می توان این طرح را اجرایی کرد. این طرح در 3 کمپ مورد تایید در استان اجرا می‌شود که 2 کمپ آن خصوصی بوده و دیگری در قمرود است که به صورت رایگان به درمان معتادان می پردازند.

برزگر بیان کرد: پیش بینی می شود 300 نفر از معتادان در زندان نیز تحت پوشش این طرح قرار بگیرند. همچنین در طول ماه 1100 نفر از معتادان با استفاده از ظرفیت های در نظر گرفته شده درمان شوند و تا پایان سال بیش از 5500 نفر تحت درمان قرار بگیرند. هزینه درمان معتادان در کمپ ها 2 میلیون و 200 هزار ریال است که با حمایت خیران میتواند به طور رایگان در جهت بهبود معتادان گام برداشت.

وی تصریح کرد: اشتغال بهبود یافتگان یکی از موضوعات مهم است که به حضور افراد خیر و مسئولان نیاز دارد. در این زمینه راه اندازی بازارچه های مختلف می تواند راهگشای مشکلات معیشتی بهبود یافتگان باشد.

486 نمایش

نظر دادن