تاریخ انتشار: شنبه, 30 مرداد 1395 ساعت 16:50

مادورو:کاری می‌کنم که اردوغان انجام نداد!

رئیس جمهور ونزوئلا:در صورت کودتا در کشور ، بسیار قدرتمندتر از آنچه اردوغان واکنش نشان داد، عمل خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: «در صورت کودتا در ونزوئلا مشابه آنچه که در ترکیه روی داد بسیار قدرتمندتر از آنچه اردوغان رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد عمل خواهم کرد».

نیکلاس مادورو روز جمعه افزود:« عملیات پاکسازی که رجب طیب اردوغان ضد مخالفان بعد از کودتای نافرجام این کشور انجام داد، در مقایسه با اقدامات من ضد مخالفان در صورت بروز چنین اتفافی در ونزوئلا بسیار ناچیز است و در واقع اقدامات اردوغان در مقایسه با رفتار من بازی کودکانه به نظر خواهد رسید».

مادورو در نطق تلویزیونی گفت:« دیدید چه اتفاقی در ترکیه رخ داد؟ اگر مخالفان در ونزوئلا با انجام کودتا از مرز خود عبور کنند با قدرت تمام با آنان برخورد خواهم کرد و خواهند دید که اردوغان در مقایسه با کارهایی که انقلاب بولیواری با کودتاچیان انجام خواهد داد، ناچیز به نظر خواهد رسید».

پس از کودتای نافرجام در ترکیه در ژوئیه گذشته، دولت ترکیه بیش از 60 هزار نفر از نیروهای ارتش، کارکنان دستگاه قضایی، بخش های دولتی و آموزش این کشور را بازداشت یا از کار برکنارکرد و یا این افراد در حال بازجویی هستند.

از سال 2002 که کودتای مخالفان عیله هوگو چاوز رئیس جمهور سابق این کشور به شکست انجامید، حامیان دولت می گویندکه مخالفان می کوشند با توسل به زور، قدرت این کشور را به دست گیرند.

846 نمایش

نظر دادن