تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 اسفند 1391 ساعت 21:05

واشنگتن پست: تحریم ها نه دولت را به عقب راند،نه مردم را به خیابان کشاند

روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از تحلیلگران و دیپلمات های غربی نوشت که کشورهای غربی تحریم کننده ایران از اینکه این تحریم ها سبب تغییر رفتار هسته ای ایران شوند و یا به موجی از نارضایتی و ناآرامی داخلی در آینده نزدیک بینجامند، ناامید شده اند.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از دیپلمات های غربی نوشت که تشدید تحریم ها در 9 ماه گذشته اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده، ارزش پول ملی این کشور را پایین آورده و سبب بسیاری از مشکلات اقتصادی در این کشور شده است اما این تحریم ها نتوانسته تغییری در رفتار حکومت ایران ایجاد کند و یا با دامن زدن به جو نارضایتی داخلی فشارهای افکار عمومی علیه حکومت ایران را تشدید کند.

واشنگتن پست می افزاید:" از نظر تحلیلگران غربی، سختی های اقتصادی مردم ایران را به تظاهرات و اعتراضات سراسری علیه حکومت وانداشته و ایران را وادار به دادن امتیاز به غربی ها درزمینه برنامه هسته ای نکرده است و در عین حال ایران هر چند به لحاظ اقتصادی در اثر تحریم ها ضعیف تر شده اما با تاکتیک های هوشمندانه واصرار بر ادامه مشی ضد غربی به سیاست های خود ادامه داده است."

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد، تا کنون دولتمردان ایران هیچ نشانه ای از عقب نشینی در مواضع هسته ای خود بروز نداده اند.

با این حال واشنگتن پست می نویسد از نظر دولتمردان آمریکا اثر تحریم های این کشور علیه ایران هنوز به طور کامل نمایان نشده و در ماه های آینده فشار تحریم ها براقتصاد ایران عمیق تر  و مشهودتر خواهد بود.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد از نظر تحلیلگران در آینده  نزدیک هیچ دورنمایی از فروپاشی اقتصادی و یا شورش مردمی علیه حکومت در اثر تحریم ها دیده نمی شود.

"ری تکیه" از تحلیلگران آمریکایی معتقد است از نظر دولتمردان ایران اثر تحریم ها در صورت وقوع اعتراضات داخلی قابل اعتنا است و با این حساب اگر مردم برای اعتراض به وضعیت اقتصادی به خیابان ها نریزند، این تحریم ها اثر کافی نداشته است.

1539 نمایش

نظر دادن