تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 ارديبهشت 1395 ساعت 13:58

دزد كامپيوتر خودرو‌هاي تهران + عکس

مردي كه اقدام به سرقت و فروش كامپيوتر‌ خودر‌هاي سطح شهر تهران مي‌كرد، توسط پليس شناسايي و دستگير شد و پليس تهران از مردم درخواست كرد ساير متهمان را شناسايي كنند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ايرنا، در پي كسب اطلاعات مبني بر خريد و فروش كامپيوترهاي خودروي دسته دوم تحت عنوان كامپيوترهاي نو در مغازه اي در خيابان سجاد شمالي، موضوع ضمن انجام هماهنگي هاي لازم قضايي با شعبه سوم دادياري دادسراي ناحيه 34 تهران ، جهت بررسي در دستور كار كارآگاهان اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

نخستين حلقه دستگيري فروشندگان كامپيوترهاي خودرو مسروقه

در بررسي نامحسوس از محل فروش كامپيوترهاي خودرو ، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه شخصي بنام مرتضي . م اقدام به فروش كامپيوترهاي دسته دوم خودرو در بسته بندي هاي (وكيوم) متعلق به يكي از شركت هاي توليد كننده داخلي خودرو در كشور مي كند.
به همين منظور كارآگاهان در 24 اسفند ماه 94 اقدام به دستگيري مرتضي كرده و در بازرسي از محل فعاليت وي موفق به كشف و توقيف تعدادي كامپيوتر خودرو دسته دوم شدند كه مرتضي قصد فروش آنها تحت عنوان كامپيوتر خودرو نو را داشت.

اظهارات مرتضي

مرتضي پس از اطلاع از مسروقه بودن كامپيوترهاي خودرو در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: از طريق بروشورهاي تبليغاتي با شخصي بنام اصغر . گ آشنا شدم كه اقدام به فروش كامپيوتر خودرو تحت عنوان كامپيوتر نو به من مي كرد و بنده به هيچ عنوان از مسروقه بودن آنها اطلاع نداشتم.

مرتضي در اظهارات تكميلي به كارآگاهان گفت: توسط بروشور تبليغاتي در خصوص فروش قطعات سيم كشي كه در داخل مغازه ها پخش شده بود با آقاي اصغر . گ آشنا شدم، ابتدا طي تماس تلفني درخواست قطعات سيم كشي كردم كه قطعات ارسال شد.

اين متهم ادامه داد: پس از تحويل قطعات سيم كشي ، در داخل جعبه علاوه بر قطعات بروشور كامپيوتر خودرو نيز قرار داشت؛ لذا مجددا با اصغر . گ تماس گرفته و اين بار از ايشان درخواست كامپيوتر خودرو كردم و او نيز هر كامپيوتر خودرو را به مبلغ 800 هزار تومان مي فروخت.

مرتضي گفت: من نيز به تصور اينكه كامپيوترها بنا بر ادعاي ايشان كاملا نو هستند ، هر دستگاه را به مبلغ يك ميليون تومان مي فروختم .

دومين حلقه دستگيري

با شناسايي محل تردد اصغر . گ در محدوده خيابان اميركبير، خيابان سعدي كارآگاهان در تحقيقات پليسي اطلاع پيدا كردند كه ايشان فاقد هرگونه محل مشخص جهت فروش قطعات خودرو بوده و صرفا به صورت خياباني و دست فروشي اقدام به فروش قطعات خودرو مي كند.
در ادامه اقدامات پليسي جهت دستگيري اصغر . گ ( متولد 1354 )، سرانجام وي دستگير و در بازرسي از وي تعدادي كامپيوتر خورو كشف شد.

اصغر . گ در همان اظهارات اوليه صراحتا به مسروقه بودن اموال كشف شده و فروش آنها تحت عنوان كامپيوترهاي نو اعتراف كرد .

سومين حلقه دستگيري

با اعتراف صريح اصغر . گ به فروش قطعات خودرو مسروقه ، وي در اظهاراتش به كارآگاهان عنوان كرد كه قطعات بسته شده توسط همدستش بنام رضا . د ( متولد 1352 ) تحويل داده شده و او نيز در طي چند ماه گذشته اقدام به فروش اين قطعات به فروشندگان قطعات خودرو كرده است.

با شناسايي محل فعاليت رضا . د در محدوده خيابان امير كبير، او نيز دستگير و در بازرسي از محل فعاليتش تعدادي كامپيوتر خودرو مسروقه آماده براي بسته بندي كشف و توقيف شد.

دستگيري سارق حرفه اي

رضا . د پس از انتقال به اداره بيستم آگاهي ، فردي بنام سجاد . ص (25 ساله) را به عنوان سارق كامپيوترهاي خودرو معرفي و اعتراف كرد كه كامپيوترهاي مسروقه را به قيمت هر دستگاه 70 الي 120 هزار تومان از سجاد خريداري كرده است.

با معرفي سجاد . ص ( 25 ساله )، بلافاصله وي به عنوان يكي از سارقين سابقه دار و حرفه اي اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ شناسايي شد كه پيش از اين نيز به همين اتهام (سرقت قطعات خودرو) دستگير و روانه زندان شده بود.

با توجه به بلامكان بودن سجاد .ص ، اقدامات ويژه پليسي جهت دستگيري وي در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و سرانجام وي در خيابان طيب شناسايي و دستگير شد.

در زمان دستگيري ، سجاد كه در وضعيت رواني عادي قرار نداشت ، با سلاح سرد به سمت كارآگاهان حمله ور شده و قصد مجروح نمودن آنها و نهايتا فرار از محل را داشت كه با هوشياري كارآگاهان ، مهار و دستگير شد .

سجاد پس از دستگيري و انتقال به اداره بيستم صراحتا به سرقت تعداد زيادي كامپيوتر انواع خودرو اعتراف و با تاييد اظهارات رضا . د عنوان كرد كه هر دستگاه كامپيوتر خودرو را به قيمت 70 الي 120 هزار به ايشان فروخته است.

سرهنگ كارآگاه صفدر جانپرور ، معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت: در ادامه رسيدگي به پرونده و به جهت سوابق متعدد متهم در جرايم مختلف سرقت، دستور انتشار بدون پوشش تصوير سجاد . ص از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است ؛ لذا از كليه شكات كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شكايات خود به اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

سرهنگ جانپرور از كليه شهروندان درخواست كرد در صورتي كه از ساير اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتي در اختيار دارند، اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055520 در اختيار كارآگاهان اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1931 نمایش

نظر دادن