تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 دی 1394 ساعت 13:58

توصیه بهداشتی: تدابیر آلودگی هوا

اولین نیازی که در تدابیر ضروری حفظ سلامت به آن پرداخته شده، هوا است. هوایی که ما تنفس می کنیم در تمامی وجود ما و در تک تک سلول های بدن اثر می گذارد.

آخرین نیوز: امروزه که هوای شهرهای بزرگ در برخی از مواقع سال به شدت آلوده شده و آلودگی آن بالاتر از حد استاندارد و به حد هشدار می رسد بیش از پیش نیاز است تا تدابیر مربوطه در این خصوص رعایت گردد در زمان آلودگی هوا توصیه می‌شود:

۱- بهترین تدبیر، محافظت فیزیکی است که در این خصوص زندگی در مناطق دارای هوای سالم توصیه می شود، لذا در صورتیکه برای شما مقدور است از شهرهای دارای هوای آلوده به مناطق دارای هوای سالم مهاجرت نمایید یا در مواقعی که آلودگی هوا در حد هشدار است از منزل خارج نشوید و یا در چنین مواقعی یک مسافرت چند روزه به یک نقطه خوش آب و هوا را در برنامه خود قرار دهید.
۲- هنگام خروج از منزل، حتی الامکان مدت زمان کمتری در فضای باز و آلوده حضور داشته باشید و در این مدت از ماسک های استاندارد دارای فیلتر استفاده نمایید.

۳-شستشوی مرتب مجاری تنفسی مخصوصاً پس از بازگشت به منزل
۴-مصرف عرق بارهنگ برای تقویت ریه.

۵- همراه آلو بخارا خوردن کدو (حلوایی یا خورشتی) به اشکال مختلف مصرف نمایید.

۶- مصرف پرتقال شیرین به شرط آنکه در دستگاه گوارش رطوبات اضافی وجود نداشته باشد.

۷- چای دارچین را هر روز یک لیوان بنوشید.

۸- ماالشعیر طبی میل نمایید.

۹- پیاز پخته و سیر پخته در وعده های غذایی مصرف نمایید.

۱۰- وقتی سموم هوا جذب بدن می گردند کبد باید آن را سم زدایی کند، مصرف مقویات کبد توصیه می شود. برای تقویت کبد، خوردن سیب و انار توصیه می گردد. سیب بالخاصیه مقوی کبد است و انار خاصیت دفع سموم دارد.
مصرف روزانه یک لیوان آب سیب نافع است. هر روز ۲ عدد سیب شیرین را با پوستش میل کنید. روزانه یک تا دو عدد انار بزرگ رسیده را به طور کامل میل نمایید.

۱۱- مصطکی رومی به عنوان ادویه، در پخت و پز غذا استفاده کنید. عرق کاسنی را به همراه عرق شاطره به نسبت دو سوم به یک سوم روزانه یک استکان میل کنید.

۱۲- مصرف ماء الجبن (آب پنیر ) به صورت مداوم روزانه یک لیوان با توجه به خاصیت سم زدایی آن، بسیار موثر می باشد.

تذکر:

– داشتن تغذیه سالم مهمترین و موثرترین عامل داشتن یک کبد سالم است که نقش کلیدی در سم زدایی دارد. ساکنین شهرهای بزرگ و صنعتی باید تغذیه سالم داشته باشند تا کبدشان همواره از قدرت کافی جهت سم زدایی برخوردار باشد.


5451 نمایش

نظر دادن