تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 فروردين 1399 ساعت 12:36

ویتامین و طب سنتی !!!

 «طب سنتی» بر پایه اخلاط چهارگانه آب، آتش، خاک و هوا چیده شده است.

به گزارش خبرنگار سلامت آخرین نیوز، با ورود جو روانی حاصل از خطر ابتلا به کرونا، توصیه های سلامت و پزشکی برای تقویت و یا پیشگیری از این بیماری هم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

نکته مغفول این ماجرا، زمانی است که در فضای مجازی و متاسفانه در برخی خبرگزاری ها و سایت های معتبر اخبار مربوط به حوزه طب سنتی با تحریف های عجیب و غریب منتشر و یا بازنشر می شود!

از هزاران مورد، به طور نمونه متاسفانه سایت مشرق که یک سایت ارزشی و وزین و انقلابی و جهادی است بدون توجه به محتوا یک خبر با عنوان "پاکسازی ریه با روش های طبیعی و سنتی" را منتشر کرده است!

همکاران رسانه ای و مردم باید توجه کنند که در تمام کتب منبع و معروف و غیر معروف طب سنتی که بر پایه اخلاط چهارگانه چیده شده است، حتی یک کلام از "ویتامین" به میان نیامده است!

به قول بزرگان و علمای طب سنتی، اگر کسی از طب سنتی حرف زد و گذری هم به ویتامین و املاح و غیره زد، باید در علمِ طب سنتی وی شک کرد.

بجث ویتامین و املاح و غیره باید مورد استناد طب روز قرار بگیرد و این طب در این باره اظهار نظر کند.

خبرگزاری های ارزشی و انقلابی در این ماجرا باید دقت نظری ویژه تری داشته باشد چراکه تحریف در طب سنتی که طب مورد تایید ائمه اطهار و پیامبر اسلام (ص) بوده، پسندیده نیست.

انتظار می رود این رسانه ها همانطور که در عرصه دینی و سیاسی با تمام قوا جلوی تمام انحرافات ایستاده اند، در برابر این موضوع نیز حساس باشند.

اگر مطلبی با عنوان "طب سنتی" بازنشر یا منتشر می شود، نام خود را یدک می کشد: «سنتی»، پس هرچه در گذشته گفته شده باید مورد استناد قرار بگیرد و یافته های امروز جزو گذشته و سنت نیست.

این موضوع به معنی تحقیق و بررسی و یافتن راهکارهای جدید درمانی به کمک گیاهان دارویی نمی باشد، بلکه موضوع بر سر مبانی طب ها می باشد که درمورد طب سنتی بر پایه اخلاط چهارگانه آب، آتش، خاک و هوا چیده شده است.

5972 نمایش

نظر دادن