AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 01 اسفند 1398 ساعت 19:12

با ویروس «کرونا» چه کنیم؟!

علی اکبر رائفی پور، تحلیلگر ارشد در توئیتر نوشت: «عجب ویروس هوشمندی است این #کرونا ! دقیقاً روز قبل از انتخابات سروکله اش در ایران پیدا شده و لابد بزودی خواهند گفت یکی از راه های انتقال این ویروس شرکت در صف های #انتخابات و انگشت در جوهر استامپ زدن استبه چه دریوزگی افتاده‌ اند امریکایی ها‌ و چه تقلایی می کنند پاسورهای داخلی شان!»

به گزارش آخرین نیوز، خلاصه اینکه ویروس کرونا به ایران رسید.

این تیتر و خبری است که در بسیاری از خبرگزاری ها زده شد و بعد از آن اغلب اخبار رنگ و بوی کرونایی به خود گرفت.

در اینجا از این مبحث عبور می کنیم که خبر ورود این ویروس و البته پخش بسیار خوب این خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی آن هم در روز قبل از انتخابات، مشکوک است و باید هفته های آتی صحت یا عدم صحت آن را بررسی کرد.

اما درمورد خود این بیماری، نکته مهمی که این بیماری دارد بحث عفونت شدیدی است که توأم با پخش سریع آن در بدن می باشد که طبق نظر بزرگان و علمای طب سنتی در گذشتگان دور، همه این نوع از بیماری ها همانند کرونا و انواع آنفولانزاها در زیر مجموعه ی "سرماخوردگی" قرار می گیرند، اما از نوع شدید و شدیدتر آن.

بر این اساس مدت استراحت و میزان مصرف داروها نیز باید به نسبت شدت بیماری افزایش( البته با مشورت از طبیب طب سنتی) پیدا کند.

بر اساس طب سنتی، برای درمان سرماخوردگی باید از مصرف مواد خوراکی که رطوبت را در بدن افزایش می دهند از قبیل لبنیات و میوه پرهیز کرد و همچنین از حمام رفتن نیز اجتناب کرد؛ بیشتر از غذاهای بسیار ساده از قبیل سوپ سبزیجات بدون گوشت استفاده کرد.

روزی هم چند مرتبه از ترکیب معروف چهارگل در طب سنتی ( پرسیاووشان - پنیرک - نیلوفر - بنفشه - ختمی - سپستان - عناب ) استفاده شود؛ برای قدرتمند کردن داروی چهارگل می توان دارچین - مرزنجوش - رزماری - مرّ مکّی را به آن افزود.

در آخر از فواید بی نظیر "بادکش" در درمان انواع سرماخوردگی به هیچ وجه غافل نشوید.

یا مَنِ اسْمُهُ دَواءٌ وَ ذِکرُهُ شِفاءٌ

5350 نمایش