تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 آذر 1398 ساعت 10:57

نسخه طب سنتی برای «آنفولانزا»

از نظر طب سنتی و طبق فرمایشات بسیاری از بزرگان از قبیل مرحوم بقراط، جالینوس و شیخ الرئیس ابوعلی سینا، آن بیماری هایی که امروزه به نام آنفولانزا شناخته می شود در واقع سرماخوردگی با شدت بالاست، در رسته ی بیماری های همراه با علائم "نزله" قرار می گیرد.

به گزارش آخرین نیوز، طبق گفته بزرگان و علمای طب سنتی، اگر در زمان بیماری که علت اصلی آن به تعفن درآمدن رطوبات در بدن می باشد، اگر بیماران در خوردن میوه و از حمام رفتن خودداری کنند و سوپ بدون گوشت میل نمایند و درکل کمتر غذا تناول نمایند از شدت بیماری کاسته می شود. 

در این مدت بیماران سعی کنند به میزان شدت بیماری، با تعداد دفعات بیشتری از دمنوشی که به نام "چهار گل" در عطاری ها معروف است استفاده کنند؛ البته کیفیت بسیار مهم است و از عطاری های معتبر آن را تهیه کنند.

برای افزایش قدرت چهارگل با توجه به شدت بیماری می توانند رزماری، مرزنجوش، آویشن، زوفا، کشوث، درمنه و ... اضافه شود که این موضوع را باید حتما با پزشک رسمی طب ایرانی مشورت کنند.

پس از بین رفتن علائم بیماری حمام داغ بروند تا فضولات بدن دفع شود.

اگر هم تنگی نفس شدید داشتند نباید ترس به دل راه بدهند! چون این ترس، کار قلب را چند برابر می کند و ریه برای خنک کردن قلب مجبور است بازهم با شدت بیشتری کار کند و می تواند خطر ساز شود.

منابع: کتاب قانون، قانونچه، طب منصوری و حفظه الصحه ناصری مرحوم گیلانی

5793 نمایش

نظر دادن