تاریخ انتشار: جمعه, 26 خرداد 1396 ساعت 22:27

درد روماتیسم را با این دمنوش‌ها ضربه فنی کنید

مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این مطلب به شما کمک می کنند تا درد ناشی از روماتیسم را برای همیشه فراموش کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آنها استفاده می‌کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آنها با ما همراه باشید.

بیماری روماتیسم مفصلی یک بیماری است که مفاصل بدن را درگیر می‌کند و باعث تورم، التهاب مفاصل و دردهای شدید می‌شود که معمولا با خشکی صبحگاهی مفاصل همراه است یعنی اینکه شخص، هنگام بیدار شدن از خواب، درد شدیدتری را احساس می‌کند که کم کم پس از فعالیت روزانه و تحرک مفاصل، درد کمتر می‌شود و همین روال در روزهای بعدی نیز ادامه دارد، همچنین متاسفانه این بیماری در همه‌ سنین دیده می‌شود از کودکان خردسال تا افراد بزرگسال که می‌توان برای درمان آن از دمنوش‌های گیاهی استفاده کرد.

دمنوش پونه کوهی و آویشن شیرازی

این نوشیدنی خاصیت ضد عفونی دارد و برای سرماخوردگی و درد روماتیسم مفید است.

طرز تهیه

پونه یک قاشق غذاخوری

آویشن یک قاشق غذاخوری

عسل ۲قاشق مرباخوری در هر لیوان

آب جوش سه لیوان

پونه و آویشن را بشویید و همراه با آب جوش در قوری چینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید، سپس دم کرده را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملا حل شود و به آرامی آن را میل کنید.

دمنوش دارچین و زنجبیل

این دمنوش دارای خاصیت تسکین دهنده درد‌های مفاصل است و باعث درمان سوء هاضمه، تسکین درد، نفخ معده و برطرف شدن اسهال می‌شود.

این دمنوش تحریک کننده جریان خون نیز است، همچنین این دمنوش از ضعف عمومی بدن جلوگیری کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی توصیه می‌شود.

موارد منع مصرف

مصرف این دمنوش برای خانم‌ها در طول دوران باردرای و شیردهی توصیه نمی‌شود.

مواد لازم

چوب دارچین خردشده یک قاشق غذاخوری

زنجبیل به اندازه یک بند انگشت

عسل ۲قاشق مرباخوری در هر لیوان

آب جوش سه لیوان

دارچین و زنجبیل را در قوری چینی بریزید و سه لیوان آب جوش را به آن اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید، سپس دم کرده را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملا حل شود و در نهایت به آرامی آن را میل کنید.

8719 نمایش

نظر دادن