تاریخ انتشار: شنبه, 26 فروردين 1396 ساعت 13:52

اعجاز سیب، ترنج و خیاردر یک نوشیدنی جدید

«راننده ای پشت فرمان ماشین ساندویچش را گاز می زند»، «دانش آموزی در راه بازگشت مدرسه، پول نوشابه را به مغازه دار می دهد»، «فردی با ماسک کنار خیابان منتظر تاکسی است» زندگی مدرن امروز ترکیبی از این دست تصاویر است؛ ترکیبی از سرعت زندگی و تنفس دود و خوردن سم. تصویر خوردن بی درنگ هزاران تن دود و فست¬فود و نوشیدنی¬های مضر.

دود سیاه موتورهای دیزلی نمونه بارزی از آلودگی هواست. انواع دیگری از موارد آلودگی هوا وجود دارند که قابل رویت نیستند اما برای سلامت انسان بسیار زیان آورند.

لذت خوردن غذایی سالم یا نوشیدن یک جرعه آبمیوه کارکردی، میان حجم دود و سرب و گرد و غبار، لذتی است که کمتر کسی علاقه¬ای به از دست دادنش داشته باشد. در میان اخبار آلودگی هوا و ورود ریزگردها و دیدن شاخص های هوای ناسالم، خبر خوش آنکه نسل جدید نوشیدنی¬های ترکیبی و سم زدا در راهند؛ نوشیدنی¬هایی کاکردی که ریشه در طب سنتی دارند و البته قرنها و قرنها آزمون پس داده اند.
ترکیب شگفت‌انگیز سیب و ترنج و خیار
توصیه به نوشیدن ترکیب سم زدای ترنج و خیار و سیب احتمالا بهترین توصیه ای است که می¬توان در فضای پر دود زندگی شهری به کسی داد. ویتامین بی و فولیک اسید موجود در این نوشیدنی ترکیبی، علاوه بر لذت نوشیدن یک آبمیوه خوش طعم، لذت بالای داشتن یک بدن بدون سم را نیز با خود دارد.
سیب: سیب یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌هاست که در طب سنتی برای سم زدایی از بدن، استفاده روزانه از این میوه توصیه می¬شده است. سیب سرشار از ریبوفلاوین، ویتامین B2، ویتامین C و A، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم  و پتاسیم است و به علت داشتن فسفر،  اعصاب و مغز را تقویت می‌کند.
سیب حاوی فیبر موثری به نام پکتین است که به مواد سنگین و زاید می‌چسبد و حذف آن‌ها را آسان می‌کند. علاوه بر این، پکتین در فعالیت‌های زیاد شرکت دارد؛ مثل دفع مدفوع از روده¬ها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش.
ایرانیان از قدیم از این میوه برای از بین بردن سموم دهان و دندان استفاده می¬کرده¬اند. آنگونه که محققان میگویند اسیدهای موجود در سیب، باکتری‌های بدن را از بین می¬برد و یک ساعت بعد از خوردن یک سیب، تقریباً تمامی ذرات میکروبی بدن از بین می¬روند.
ترنج: شاید خواص فراوان ترنج باعث شده که اینهمه در کتب تاریخی نام ترنج به میان بیاید. فخر رازی در کتاب حفظ البدن درباره ترنج نوشته «این میوه مخصوص مسومیت غذایى پادزهر انواع سموم است. این میوه مقوى قلب و معده بوده، کبد را از سموم پاک می¬کند. اشتها را زیاد مى¬کند. فشار و رقت خون را از بین مى¬برد.»
از برگ این میوه گرفته تا پوست و هسته و خود آن، خواص دارویی بسیار دارند. خاصیت ادرارآور بودن ترنج مهمترین ویژگی این میوه برای سم زدایی از بدن است. ترنج همچنین حاوی سیترونلال فراوان (ماده¬ای با ترکیب آرامش¬دهنده) است. این میوه مانع از مسمومیت غذایی می¬شود و با میکروب¬های گوارشی مقابله می کند.
خیار: 955 درصد حجم خیار را آب تشکیل می¬دهد. این میوه مقدار قابل توجهی فیبر دارد که جذب ریز مغذی¬ها به بدن را تسهیل می¬کند و برای بهبود روند هضم غذا و دفع موادد زائد جمع شده در رودهها بسیار لازم است. آب و فیبر غذایی موجود در خیار باعث می‌شود بدن از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص شود و هضم غذا با راحتی بیشتریی صورت بگیرد، ضمن اینکه عمل تصفیه خون بهتر انجام شود. علاوه بر ادرارآور و ضدالتهاب بودن خیار، خوردن آن تب های صفراوی و یرقان (زردی) را درمان می¬کند. 
ورود نسل جدید نوشیدنی¬های ترکیبی طبیعی به بازار، خبری خوب برای آنهایی است که در زندگی سریع و پر از دود امروز، نگران بدن خود هستند.

منبع: ایران آنلاین

6526 نمایش

نظر دادن