تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 فروردين 1392 ساعت 18:24

علت ماجرای حادثه ورزشگاه نقش چهان چه بود؟

روند ساخت ورزشگاه نقش جهان که در روزهای اخیر به واسطه سقوط جرثقیل و آسیب دیدن بخشی از سازه یک بار دیگر خبر ساز شده بود، به روال گذشته ادامه داشته و متوقف نشده است.

 به گزارش فارس از اصفهان، هفته گذشته بر اثر بروز سقوط جرثقیل سنگین وزن در وزرشگاه نقش جهان حوادثی به وقوع پیوست که با چند روز تأخیر، رسانه‌ای شد.

حادثه زمانی به وقوع پیوست که تاور کرین ورزشگاه نقش‌جهان که برای جابجایی سازه‌های فلزی به کار گرفته شده بود، سقوط کرده که در این سقوط دو کارگر دچار سانحه شدند، در ادامه نیز یک جرثقیل 180 تنی به کار گرفته شده  که این جرثقیل نیز سقوط کرده است.

مصدوم شدن دو کارگر در این حادثه به فوت آن‌ها منتهی شد  و  میزان آسیب وارد شده به پروژه و تجهیزات موجود در آن جدی گرفته نشده و اطلاع رسانی خاصی نیز در باره آن صورت نگرفت.

به گفته معاون فنی مهندسی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان پروژه ورزشگاه نقش جهان بدون توقف همچنان در حال احداث است و حادثه به وجود آمده تأثیری در سرعت تکمیل آن نداشته است.

حسین محمودیه با اشاره به فعال بودن پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: دیروز در ورزشگاه نقش جهان حضور داشتم و از نزدیک فعالیت کارگران مستقر در ورزشگاه را دیدم.

وی در پاسخ به این سئوال که سقوط جرثقیل چه خسارتی به ورزشگاه وارد کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه به سازه اصلی خسارتی وارد نشده و روند پیشرفت پروژه همانند سابق ادامه دارد.

*تایید خبر فوت دو کارگر

پس از وقوع این حادثه اخبار ضد و نقیضی در بین جامعه رسانه‌ای اصفهان رد و بدل می‌شد که از فوت شدن هر دو یا یکی از این دو کارگر حکایت داشت که در نهایت تایید شد.

بر اساس این خبر پس از سقوط جرثقیل در ورزشگاه نقش جهان دو نفر مصدوم بدحال شدند که به هنگام حضور کارشناسان بر سر صحنه حادثه، یک نفر به دلیل سقوط اتاقک جرثقیل در دم جان باخته و نفر دیگر پس از انجام عمل احیا موفق، زنده و به بیمارستان غرضی منتقل شد که به دلیل شدت جراحات به بیمارستان کاشانی انتقال داده می‌شود که به دلیل ضربه سنگین وارد شده، درمان بی نتیجه بوده و نفر دوم نیز فوت می‌کند.

*سکوت در قبال ابهامات

ابهاماتی که در مورد حادثه به وجود آمده در ورزشگاه نقش جهان وجود دارد با اطلاع رسانی درست متولیان امر از بین رفته و مانع از پراکنده شدن شایعات و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

با این حال طی روزهای گذشته مسئولان ورزشی استان، معاونت عمرانی استانی و دفتر فنی استانداری و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تمایلی به گفت‌وگو در این باره نداشته‌اند.

حادثه رخ داده در ورزشگاه نقش جهان از دست حوادث کارگاهی است که هر روز در گوشه و کنار دنیا رخ می‌دهد و شفاف سازی متولیان امر می‌تواند افکار عمومی را نسبت به وضعیت ورزشگاه و هرگونه تأخیر احتمالی در بهره‌برداری از آن آگاه سازد.

1815 نمایش

نظر دادن