تاریخ انتشار: جمعه, 21 مرداد 1401 ساعت 23:36

رئیسی: حل مشکلات نیازمند مدیران انقلابی و جهادی است

رئیس جمهور گفت: گام‌های آهسته مشکل استان کرمان را برطرف نمی‌کند و برای حل ضعف‌ها، کاستی‌ها و مشکلات نیازمند مدیران انقلابی و جهادی هستیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امشب در شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه هر گرهی که از زندگی مردم گشوده شود، خدواند و ولایت از آن راضی است، اظهار داشت: خدمت‌گذاری و گره‌گشایی از مشکلات مردم باید در اولویت قرار گیرد.

وی با خطاب به مدیران و مسئولان گفت: گام‌های آهسته مشکل استان کرمان را برطرف نمی‌کند و نیازمند روحیه جهادی مدیران است و تا جهش بزرگی در این استان اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای حل ضعف‌ها، کاستی‌ها و مشکلات مدیران در صف اول قرار دارند، گفت: باید کسانی را که روحیه جهادی ندارند کنار زد، چرا که سرمایه‌گذار منتظر بروکراسی اداری و امروز و فردا کردن، نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه بخش دولتی باید برای بخش خصوصی میدان را باز کند و در این راستا اقدام و عمل جدی لازم است و با شعار دادن محقق نمی‌شود، افزود: چرا بخشی از معادن استان کرمان به بهره‌برداری نرسیده و چرا کسانی که مجوز گرفتند تاکنون اقدامی نکرده‌اند.

رئیسی با تاکید بر اینکه مدیران باید انقلابی و سریع کار کنند تا این معادن ما را که ثروت هستند، معطل این افراد نمانند، گفت: شورای عالی معدن به صورت سریع و انقلابی، مسائل و مباحث این حوزه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه چرا باید در استانی مانند کرمان با این همه ظرفیت، بیکاری وجود داشته باشد و چرا 200 معدن غیرفعال در استان داریم؟ گفت: شورای عالی معادن باید به صورت سریع و انقلابی عمل کرده و نباید این مسئله یک روز به تاخیر بیفتد و باید این معادن غیرفعال را از دست کسانی که فعالیت نمی‌کنند، بگیریم.

رئیس جمهور در رابطه با مسائل جنوب استان کرمان نیز گفت: امروز در منطقه جنوب استان کرمان حضور یافتیم. مردم می‌گفتند این زندگی ماست و در نزدیک ما معدن قرار دارد، حال ما باید چه جوابی به مردم بدهیم؟

رئیسی به موضوع سیل بند جیرفت نیز اشاره کرد و گفت: هر زمان که باران می آید، مشکل ایجاد می‌شود و مردم نگران می‌شوند، چون زیرساخت‌ها آماده نیست و بارانی که رحمت است، تبدیل به تهدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این از موارد با اولویت است و سیل‌بند خرم باید سریع‌تر اجرایی شود، گفت: در این راستا باید پیگیری‌های ویژه از سوی استان صورت گیرد.

وی به مسئله آب استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری حل تنش‌های آبی در سطح استان باید تسریع شود و طی یک هفته طرح‌ها به وزارت نیرو ارائه تا به صورت کامل و مجدانه در سطح ملی و استانی پیگیری شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای استانی به این معناست که مردم حس کنند کار متفاوتی در حال انجام است، تصریح کرد: مردم باید این تفاوت را حس کنند و باید گره‌ها در این سفرها باز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست شورای اداری استان کرمان گفت: سهم معان در مسئولیت اجتماعی بسیار جدی است و باید 15 درصد حقوق دولتی معادن طبق قانون سریعا به حساب استان‌ها واریز شود.

رئیسی جمهور با بیان اینکه در بحث اتباع بیگانه کارهایی را آغاز کرده‌ایم که در دو مرحله کار پیش می‌رود افزود: اتباع بیگانه در کشور ما میهمانان محترمی هستند اما معنی احترام این نیست که ندانیم کجا می‌روند، کسب و کارشان چیست و با چه کسی ازدواج می‌کنند یا طلاق می‌گیرند.

وی با بیان اینکه باید تمامی اطلاعات اتباع بیگانه در سامانه‌ای ثبت شود و هر تبعه‌ شناسه داشته باشد، گفت: سامان دادن به این وضعیت را آغاز کرده‌ایم و وزارت کشور و نیروی انتظامی این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

رئیسی به دومین کار در حوزه مدیریت اتباع بیگانه در کشور اشاره کرد و گفت: مرحله دوم، تشکیل سازمان مهاجرین است که در مجلس قانون آن مطرح است که دنبال خواهد شد. تلاش شود مطالبی که از قلم افتاده در اولویت قرار گیرد و در گام بعدی بتوانیم اولویت‌ها را دنبال کنیم و در سفرهای بعدی موارد دیگری را پیگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکتب عاشورای حسینی بیان کرد: ما باید اخلاص، حرکت جهادی، تلاش خستگی ناپذیری عاشورائیان، بصیرت، وفا، صبر و توکل را از عاشورا بیاموزیم. در تابلوی عاشورا همه خوبی ها در آن نقش بسته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در تابلوی زیبا عاشورا باید چگونه زندگی کردن و سبک زندگی حسینی را یاد بگیریم و امام حسین علیه السلام فرمود من الگو هستم، افزود: یکی از درس‌های عاشورا مسائل مدیریتی است و یکی از مباحثی که کم به آن توجه شده، دلالت‌های مدیریت عاشورا است که این نکته بسیار مهم است.

رئیسی با بیان اینکه قیام عاشورا، از حرکت مدینه آغاز می‌شود، گفت: در قیام عاشورا مسیر مشخص است. مدیریت امام حسین(ع)، مدیریت اجرایی حضرت زینب(س) و برنامه‌ریزی دقیق جهت اطلاع‌رسانی و ماندگاری پیام عاشورا، وداع‌ها و غیره همه حرکت‌ها حساب شده و همه کارها برنامه‌ریزی شده است و این برنامه به نوعی دقیق و حساب شده است که حتی در کودکان و اطفال چنان اثر گذاشته که یکی از امرای یزید می‌گوید "کودکان خردسال ما را ذلیل کردند و یک بار نگفتند خسته شدیم و آب می‌خواهیم".

وی با بیان اینکه برای بقای عاشورا امام سجاد(ع) اربعین را نماد کردند، افزود: مجالس ماتم و جریان به وجود آمدن عاشورا و تضمین بقای عاشورا یک حرکت دقیق مدیریت شده است و تمام تلاش امام این بوده که عاشورا بماند تا منشاء و مظهر تحولات بشری در عالم هستی شود.

رئیس جمهور با بیان این پرسش که باید ببینید در یک حرکت راهبردی چگونه باید کار را پیش برد، افزود: قرار است ابعاد این مکتب روشن شود که این گونه حرکت کرد و قطعا این حرکت جواب می‌دهد.

رئیسی ادامه داد: وقتی جریان داعش در منطقه بود خیلی‌ها نا امید شده بودند و در واقع کفر جهانی پشت آن بود، اما ما با عبارت "ما می‌توانیم" پیش رفتیم و شهید سلیمانی منطقه را از وجود آنها پاک کرد.

وی به مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای همه ما درس است که دلالت‌های مدیریتی این شخصیت جهانی را دیده و به عنوان یک سرباز در مکتب امام حسین(ع) ببینیم چگونه او را بلندآوازه کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه کار ماندگار در تاریخ ماندگار خواهد بود اظهار کرد: باید هر کاری کنیم که گره‌ای از مشکلات مردم باز شود. باید پروژه‌ها و کارها را تمام کنیم، باید گره از کار مردم باز شود و مطمئن باشید هر جا لازم به حسابرسی باشد، این کار انجام می‌شود.

رئیس جمهور افزود: ما باید بدانیم آنچه ماندگار است اخلاص و مجاهدت بوده و در نهان و آشکار گره مردم را باز کردن، مردم‌داری است.

وی با اشاره به اینکه دگرخواهی در پرتو خداخواهی در مکتب عاشورا یک باب است، افزود: توجه به مردم و به دیگران، دلالت‌های مدیریت عاشورا است.

رئیسی با بیان اینکه آنچه عاشورائیان را نگه داشت، بصیرت بود، افزود: اصحاب امام حسین(ع) در کربلا احساس کردند وظیفه‌شان ماندن است و اگر غیر از این عمل کنند، خلاف خواست خدا عمل کرده‌اند.

427 نمایش

نظر دادن