تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 دی 1400 ساعت 08:07

دیدار سردار قاآنی با مقتدی صدر در نجف

منابع سیاسی آگاه از دیدار فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با رهبر جریان صدر عراق خبر دادند.  

پایگاه خبری بغداد الیوم امروز (دوشنبه) به نقل از یک منبع سیاسی از جزئیات نشست سردار قاآنی، فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در نجف خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: [سردار]قاآنی در ساعات پایانی شب گذشته و پس از انجام مراسم زیارت در نجف و کربلا با [مقتدی]صدر دیدار کرد. این دیدار در خانه رهبر جریان صدر عراق در منطقه الحنانه و به شکلی غیر علنی برگزار شد.

این منبع در ادامه افزود: [سردار]قاآنی با صدر در خصوص یکپارچه کردن مواضع سیاسی خود در «بیت شیعی» و نیز به پیش راندن فراکسیون صدر بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار مقتدی صدر نیز بر پافشاری خود بر عدم مشارکت نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون عراق در دولت جدید در مقابل ورود جریان صدر عراق با گروه چارچوب هماهنگی شیعیان در یک تشکل تأکید کرد.

همچنین پایگاه العربی الجدید نیز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد سردار قاآنی دیداری را پشت در‌های بسته با مقتدی صدر در منطقه الحنانه در شهر نجف و با هدف سوق دادن مقتدی صدر به سوی ائتلاف با نیرو‌های چارچوب هماهنگی شیعیان و تشکیل دولتی متشکل از دو طرف برگزار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

307 نمایش

نظر دادن