تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آذر 1400 ساعت 09:51

دو خبر تلخ جدید از شاهکارهای دولت روحانی

دولت گذشته ۲‌ میلیارد لیتر سوخت در حالی به قیمت ثابت ۷۴‌ میلیون دلار پیش‌فروش شد که این سوخت تحویل نشد، اما درآمدش مصرف شد.

روز گذشته دو خبر تلخ دیگر از شاهکارهای دولت مدعی تدبیر و امید منتشر شد. البته که حجم ناکارآمدی ها در هشت سال گذشته تاحدی است که احتمالا تا سال های باید از این اخبار ناخوشایند شنید.

نکته قابل توجه آنجاست که عموم مردم برخی از این بی کفایتی ها نظیر قیمت نجومی مسکن، خودرو، ارزاق، پوشاک و... را عینا در زندگی خود لمس می کنند اما بخشی از خرابکاری ها، کم کاری‌ها و قصورها فقط در سطح کلان و مدیران اداره کشور قابل حس است که البته آن هم در نهایت در زندگی مردم حس خواهد شد.

بنزین تنی ۸۵۰ دلار را ۳۰۰ دلار پیش‌فروش کردند!
معاون وزیر نفت در خصوص پیش‌فروش ۲‌میلیارد لیتر بنزین با قیمت ثابت در دولت قبل تصریح کرد: در دولت گذشته ۲‌میلیارد لیتر سوخت در حالی به قیمت ثابت ۷۴‌میلیون دلار پیش‌فروش شد که این سوخت تحویل نشد، اما درآمدش مصرف شد و تعهد تحویلش بر گردن دولت سیزدهم است. بنزین در حالی با نرخ ثابت تنی ۳۰۰ دلار پیش‌فروش شده که هم اکنون قیمت بنزین تنی ۸۵۰ دلار است.

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در نشست خبری با بیان اینکه وزارت نفت دولت قبل شرکت ملی پالایش و پخش را از هر گونه کار توسعه‌ای سلب کرده بود، اظهار داشت: به رغم رشد مصرف انرژی، مخازن و خطوط لوله در دولت گذشته توسعه نیافت.

به گفته وی، دولت سیزدهم در حالی روی کار آمد که ۴ هزار نفتکش از ناوگان حمل سوخت کشور به دلیل بی‌تدبیری‌ها خارج شده بودند و از طرفی ظرفیتی نیز برای افزایش انتقال سوخت از طریق خط لوله ایجاد نشده بود.

توئیت رئیس سازمان برنامه و بودجه
مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: تا سال 1405 دولت باید 535 هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند، دولت سیزدهم تاکنون بیشتر از آنکه اوراق بفروشد اوراق تسویه کرده است.


منبع: جهان نیوز
787 نمایش

نظر دادن