تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 آبان 1400 ساعت 23:51

همکاری امارات و اسرائیل در تولید واکسن سینوفارم!

شرکت «G42» امارات که روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد در زمینه تولید واکسن مهمترین همکار سینوفارم چین در خاورمیانه و شرق اروپا محسوب می شود.    

به گزارش آخرین نیوز به نقل از تحریریه، شرکت «گروه ۴۲» یا «G42» امارات متحده عربی بنگاهی اقتصادی است که در ظاهر زمینه تخصصی آن هوش مصنوعی است اما در بسیاری حوزه‌های دیگر نیز فعالیت می کند. چندی قبل روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که این شرکت، تحت کنترل شرکت اطلاعاتی-سایبری دارک‌متر (DarkMatter) قرار دارد که بازوی امنیتی و اطلاعاتی حکومت امارات به شمار می رود. 

شرکت G42 سال قبل با دو تا شرکت دولتی فعال در صنایع نظامی اسرائیل «رافائل» و «صنایع هوافضای اسرائیل» قرارداد همکاری امضا کرد تا تحقیقاتی را برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ و از جمله تولید کیت و واکسن انجام دهد. 

 

واکسن «حیات» یا همان واکسن سینوفارم تولید شده در امارات را هم شرکت G42 تولید می‌کند. نکته مهم اما سطح روابط خارجی این شرکت به ویژه با اسرائیل است. «پنگ شیائو» مدیرعامل چینی این شرکت اماراتی مدتی قبل حتی شعبه ای را در اراضی اشغالی تاسیس کرد و مهمترین هدف تعیین شده برای آن را فعالیت در زمینه کرونا اعلام کرد. 

پنگ شیائو قبلا مدیر شرکت امنیت سایبری DarkMatter بود که گفته می شود روابط نزدکی را با مجموعه شرکت تولیدکننده جاسوس افزار  pegasus دارد.

طبق گزارش ها، این شرکت فارغ التحصیلان واحدهای فناوری نیروی دفاعی اسرائیل را استخدام کرده است و سالانه میلیون ها دلار به آنها حقوق پرداخت می کند.

پگاسوس نیز یکی از شرکت‌های همکار با DarkMatter یک شرکت امنیت سایبری مستقر در امارات متحده عربی است که ماموران اطلاعاتی غربی را به خدمت گرفته است. این شرکت که به تازگی ابعاد اقدام آن در زمینه هک تلفن همراه چهره های سیاسی و غیرسیاسی جهان آشکار شد در ۵ سال گذشته همکاری نزدیکی را با پلیس دبی و دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل داشته است. DarkMatter با شرکت بدنام اسرائیلی NSO Group، در تولید نرم افزار مشهور پگاسوس که از گوشی‌های تلفن همراه جاسوسی می‌کند نیز همکاری داشته است.

شایان ذکر است چندی قبل شرکت G42 تصمیم داشت تا کیت تست کووید تولیدی خود را به ایالت نوادای آمریکا صادر کند که البته با این تلاش به دلیل احتمال جاسوسی ژنتیک از سوی چین مخالفت شد.

گزارش رسانه های خارجی همچنین حکایت از آن دارد این شرکت که از اعضای سابق سیا و مقامات اطلاعاتی اسرائیل استفاده می‌کند در سال های اخیر تجهیزات فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، برخی دولت ها، تلفن های روزنامه‌نگاران و مخالفان را هک کرده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص دسامبر ۲۰۲۰ فاش کرد که شرکت DarkMatter، تجهیزات برخی وزارت‌خانه‌های ایران را نیز هک کرد.

802 نمایش

نظر دادن