تاریخ انتشار: شنبه, 08 آبان 1400 ساعت 17:13

صداوسیما در حق علی‌اکبری و نماز جمعه جفا کرد؟

علی اکبری نکته ای را بیان می کند که متاسفانه در گزارش صداوسیما اشاره ای به آن نشده است.

دومین گزارش داغ صداوسیما بعد از انتصاب دکتر جبلی، مربوط به حجت الاسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بود.

در گزارشی که در بخش خبری 20:30 درباره شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ریاست آن پخش شد، اینگونه القا می شود که علت جابجایی امام جمعه لواسان در هفته های گذشته که با انتقاد برخی گروه های مدعی عدالتخواهی همراه شد مربوط به ورود حجت الاسلام لواسانی به بیان مصادیق فساد در محدوده لواسان است که نباید این کار انجام می شد و برای تاکید بر این موضوع قطعه ای از اظهارات حجت الاسلام علی اکبری که موید این موضوع است پخش می شود.

اما واقعیت ماجرا این نیست. در ادامه صحبت های رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که این روزها نوک پیکان انتقادات برخی گروه های مدعی عدالتخواهی او را نشان گرفته است، علی اکبری نکته ای را بیان می کند که متاسفانه در گزارش صداوسیما اشاره ای به آن نشده است؛ در صورتی که همین یکی دو دقیقه اضافه شاید از اساس تولید همچنین گزارشی را منتفی می کرد.

علی اکبری در ادامه فیلم مورد اشاره رسانه ملی می گوید: «اگر امام جمعه روی مسائل و مفاسدی که در منطقه او اتفاق می افتد چشم ببندد و بی تفاوت باشد، او عزل نمی خواهد بلکه منعزل است. او به آن منطقه رفته است که روی همین مسائل تمرکز کند.»

نیاز به تحول در نهاد نماز جمعه به معنای تغییر در محتوای خطبه های دوم و یا موارد دیگری که مجال طرح آن در این گزارش نیست، کاملا محسوس است اما جنس حواشی بعد از جابجایی حجت الاسلام لواسانی، نامه های ردوبدل شده و همچنین گزارش اخیر 20:30 به عنوان پرمخاطب ترین بخش خبری تلویزیون را می توان نوعی جفای ناخواسته در حق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و نهاد پربرکت نماز جمعه دانست.

منبع: جهان نيوز

رسانه

622 نمایش

نظر دادن