تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 مهر 1400 ساعت 08:35

تصویب شکایت از روحانی به خاطر توهین به مردم

عضو کمیسیون قضائی مجلس از تصویب طرح شکایت از رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم به خاطر اهانت به مردم و منتقدان خبر داد.

 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست کمیسیون قضائی مجلس گفت: در جلسه امروز چهار گزارش شکایت از رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم در کمیسیون مطرح شد که یک مورد آن رد و یک مورد آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید و در دو مورد هم قرار شد بعدا تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: اعضای کمیسیون قضائی در این جلسه به شکایت از حجت‌الاسلام حسن روحانی به خاطر اهانت به منتقدان و مردم رأی مثبت دادند تا در قالب ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و گزارش نهائی آن به قوه قضائیه ارسال شود.

عضو کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز نماینده ویژه قوه قضائیه برای ارتباط قوه قضائیه با مجلس که در و اقع مدیر امور مجلس قوه قضائیه نیز هست در کمیسیون حاضر شد و جمع‌بندی بر این شد تا نشست‌های مشترکی بین دو قوه در دو سطح استانی و ملی برگزار شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در سطح استانی بنا شد تا نمایندگان هر استان به صورت فصلی نشست‌هایی را با مقامات قضائی استان و به دعوت رئیس دادگستری همان استان داشته باشند و موضوعات استان خودرا مورد بررسی قراردهند و در سطح ملی قرار شد تا نشست‌های دو قوه با حضور همه نمایندگان مجلس و مقامات عالی قضائی کشور و با حضور رؤسای دو قوه قضائیه و مقننه برگزار شود.

651 نمایش

نظر دادن