AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 مهر 1400 ساعت 17:36

جلیلی: تحول رفتاری نیروهای انقلاب با رویکرد «حل مسائل واقعی مردم» قابل تقدیر است

دکتر سعید جلیلی در گفتگوی مجازی با جمعی از فعالان انقلابی استان فارس، گفت: خوشبختانه امروز مباحث جدی و واقعی در میان نیروهای انقلابی مطرح است و این تحول رفتاری که به دنبال حل مسائل واقعی مردم است، قابل تقدیر است؛ نیروهای انقلابی باید برای حل مسائل مردم راهکار داشته باشند و در ادامه‌ی کار حتما می‎بایست این فعالیت‌ها به تحول مثبت میدانی تبدیل شود.

وی در این زمینه افزود: ارائه طرح‌های پیشنهادی و کارشناسی توسط فعالان محلی در هر استان اگر به نتیجه برسد و نمونه موفق آن را بدست بیاید، می‌توان با تکثیر این الگو‌ها، اهداف مثبت این طرح‌ها را در مقیاس کشوری به ثمر رساند.

جلیلی با اشاره به دستور کار جاری مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و با بیان اینکه مجموع بودجه‌ی عمرانی شش کلانشهر کشور از جمله شیراز، از بودجه عمرانی کل دولت بیشتر است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و شوراهای شهر به ویژه در موضوعات تامین اجتماعی می‌توانند با رویکرد تحولی خدمات بهتری به مردم ارائه نمایند. بنابراین نقطه نظرات کارشناسی شده استان‌ها می‌تواند مبنای رویکرد نظام قرار بگیرد.

وی افزود: جلسات دولت‌سایه با منتخبان شوراهای اسلامی برخی شهرها به زودی برگزار خواهد شد تا طرح‌هایی که توسط کارگروه‌های استانی تهیه و تدوین شده است در اختیار این افراد قرار بگیرد.

جلیلی همچنین ضمن اشاره به طرح پیشنهادی دولت سایه به مجلس دهم درخصوص توسعه پتروپالایشگاه‌ها و تصویب قانون آن، درخصوص طرح پیشنهادی فعالان دولت سایه در استان فارس دراین باره نسبت به همکاری‌های لازم کارگروه‌های نفت و گاز و تامین مالی در خصوص پیگیری این طرح ابراز امیدواری کرد.

پیش از سخنان دکتر سعید جلیلی، فعالان استان فارس به ارائه چندین طرح کارشناسی‌شده پرداختند.

4 طرح پیشنهادی فعالان دولت سایه در استان فارس به منظور ایجاد اشتغال و جهش در مدیریت منابع کشور
طرح «سامانه سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی» به منظور شناسایی و سازماندهی نیروهای مردمی و به منظور ایجاد بستر افزایش مشارکت عمومی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و .. از جمله این طرح‌ها بود. عدم استفاده هدفمند و کارشناسی از توانایی نیروهای مردمی در پروژه‌های مورد نیاز از جمله علل طراحی این سامانه است.

این سامانه با ایجاد یکپارچگی میان داوطلبان سراسر کشور، رده‌بندی فعالیت‌ افراد و میزان پیشرفت پروژه‌های تعریف شده می‌تواند به صورت هدفمند از ظرفیت نیروهای مردمی استفاده نماید.

در این جلسه طرح دیگری درخصوص ساخت مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر با تخصیص تسهیلات از محل درآمد مالیات‌های حوزه مسکن مطرح شد؛ در این طرح، درآمد مالیات‌ بر خانه‌های خالی به صورت مستقیم به عنوان منابع اصلی تسهیلات ساخت مسکن برای اقشار محروم در نظر گرفته می‌شود.

طرح مطالعاتی در خصوص ارزیابی زمینه‌های ممکن ایجاد پتروپالایشگاه در شهرستان گراش(جنوب استان فارس)، از دیگر نقطه نظرات فعالان دولت سایه در استان سایه بود. مطابق این طرح، براساس طرح‌های قبلی انتقال آب و محرومیت‌زدایی تصویب شده در استان، براساس این مطالعات، زمینه لازم برای ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سه شهرستان استان مهیاست.

طرح تحول در تامین اجتماعی برای حمایت از بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست براساس قانون اساسی و همچنین ارائه تسهیلات به منظور ایجاد شغل پایدار در زمینه بسته‌بندی خرما، و همچنین نقطه نظراتی درخصوص سیاست‌های کلی نظام در حوزه سلامت از سوی فعالان استان فارس ارائه شد.

392 نمایش