تاریخ انتشار: شنبه, 20 شهریور 1400 ساعت 12:41

شهیدی که در وصیتش فقط یک نکته را توصیه کرد

 یک نکته را همیشه سرمشق زندگی خود قرار دهید و آن مبارزه با نفس است. اگر به مهم‌ترین و حساس‌ترین شغل‌های مملکت مشغولید، اگر نتوانید شیطان را از خود دور کنید، اگر نتوانید جلوی خود را از نگاه کردن بگیرید، اگر در حال جهاد و جنگ هم باشید، شکست خواهید خورد.

به گزارش آخرین نيوز، سردار شهید حمید رمضانی‌دامغانی فرمانده واحد اطلاعات و عملیات سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) و قرارگاه سری نصرت در 31 فروردین سال 1341 در اهواز دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس حضور چشمگیری در جبهه داشت. رازداری او مثال‌زدنی بود به طوری که تا زمان شهادتش حتی خانواده از موقعیت و مسئولیت‌هایش در جبهه آگاهی نداشتند. از برجسته‌ترین شناسایی‌هایی که او و نیروهای اطلاعات قرارگاه سری نصرت زیر نظر شهید حاج علی هاشمی انجام دادند، شناسایی برای انجام بزرگترین عملیات آبی- خاکی دفاع مقدس یعنی عملیات خیبر بود. انجام عملیات در منطقه هور بسیار سخت بود، ولی وقتی شناسایی‌های عملیات انجام گرفت همه متقاعد شدند که عملیات شدنی است، این عملیات انجام و بسیاری از گره‌های دفاع مقدس گشوده شد. سرانجام این دلیرمرد خوزستانی در روز چهارم تیر سال 1367، تنها 23 روز مانده تا پایان جنگ در حالی که تلاش می‌‌کرد از حمله‌ مجدد ارتش عراق به خاک ایران جلوگیری کند به شهادت رسید. شهید رمضانی‌دامغانی در سن 26 سالگی در محور شلمچه به اهواز آسمانی شد و تربت پاکش در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز، ردیف 21، مزار 29 زیارتگاه عاشقان شهادت است.

در بخشی از وصیت‌نامه‌اش خطاب به خویشان و دوستان نوشته است: «شهدا برای برپایی نماز به شهادت رسیدند، خونشان را پاسداری کنید. یک نکته را همیشه سرمشق زندگی خود قرار دهید و آن مبارزه با نفس است. اگر به مهم‌ترین و حساس‌ترین شغل‌های مملکت مشغولید، اگر نتوانید شیطان را از خود دور کنید، اگر نتوانید جلوی خود را از نگاه کردن بگیرید، اگر در حال جهاد و جنگ هم باشید، شکست خواهید خورد.»

منبع: کیهان

601 نمایش

نظر دادن