تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 تیر 1400 ساعت 09:57

رونمایی از واکسن کرونا «نورا» ساخت سپاه پاسداران

با حضور فرمانده کل سپاه وکسن ایرانی «نورا» رونمایی شد. این واکسن پس از ۱۶ ماه تلاش بی وقفه پزشکان و متخصصان در بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) امروز (یکشنبه) به طور رسمی وارد فاز اول بالینی می‌شود و نوترکیب است.

به گزارش آخرین نيوز به نقل از میزان، آئین رونمایی واکسن کرونا «نورا» ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همت دانشگاه بقیة الله با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، خانواده شهدای سلامت و مسؤلان کشوری و لشکری در محل این دانشگاه آغاز شد.

واکسن کرونای نورا پس از ۱۶ ماه تلاش بی‌وقفه پزشکان و متخصصان در بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) امروز (یکشنبه) به طور رسمی وارد فاز اول بالینی می‌شود. پس از پایان فاز اول و دوم این واکسن به تولید انبوه رسیده و در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

در صورت تائید نهایی این واکسن توسط وزارت بهداشت، ماه نخست یک میلیون دوز و سپس ماهانه ۳ میلیون دوز تولید می‌شود.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز موفق به ساخت واکسن کرونا «فخرا» شده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و سلامت ملت ایران در جبهه سلامت و مبارزه با بیماری کرونا، واکسن نورا وکس را تولید کرد.

نیرو‌های مسلح از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود را طی دو سال اخیر در راستای خدمات رسانی به مردم و بیماران کرونایی در تعامل با کادر درمان بسیج کرده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج به شکل تعاملی، طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را در محور‌های مختلف به ویژه غربالگری، واکسیناسیون و ... در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت پایگاه بسیج به ویژه در مساجد و تعامل با دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا کردند و روند اجرایی این طرح ادامه دارد.

769 نمایش

نظر دادن