تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 بهمن 1399 ساعت 12:55

امروز هم حقوقی‌ها کمر بازار بورس را شکستند! + سند

به گزارش آخرین نیوز، در غزوه احد، پیامبر (ص) گروهی را مسئول کردند که بالای یک دره قرار بگیرند و اگر مشرکان قصد حمله از آن ناحیه را داشتند، از این اتفاق جلوگیری کنند.

وضعیت به خوبی پیش می رفت اما عده ای از سپاه پیامبر (ص) با فرض اینکه در جنگ پیروز شده اند، موقعیت و آرایش جنگی را برهم زدند و به دنبال غنایم رفتند.

همین باعث شد تا خالد بن ولید از آن تنگه با 200 سرباز عبور کند و تا جایی پیش رفت که ممکن بود پیامبر (ص) به شهادت برسد که گفته می شود در آن نبرد، حضرت علی (ع) از پیامبر (ص) دفاع کرد و شمشیرش شکسته شد و در ادامه نبرد از شمشیر پیامبر (ص) استفاده کرد.

هدف از نقل این ماجرا، درس گرفتن از آن برای سر و سامان دادن به اقتصاد کشور در بخش بازار سرمایه می باشد؛ گویا برخی مسئولان که باید دیده بانی و حراست از اموال مردم را انجام دهند، مشغول نوسانگیری از ملّت در بورس هستند!

در روزهای گذشته بازار سرمایه بعد از چند هفته ریزش، مجددا چند روز متوالی مثبت شد؛ اما امروز یکشنبه مجدداً همه اتفاقات طی مدت اخیر، توسط حقوقی های شرکت های بزرگ و شاخص ساز تکرار شد!

امروز نیز استارت فشار فروش را حقوقی های بزرگ البته به صورت کاملاً هماهنگ و در زمان مشخص زدند؛ در 2-3 روز اخیر هم در نمادهای بزرگ eps محور که بازدهی منفی بیشتر از شاخص کل داشتند، همین حقوقی ها، برآیند معاملاتشان فروش بوده است.

گویا این ماجرا که فتنه بورسی در باطن خود دارد به این راحتی جمع نخواهد شد و باید یک نهاد بالادستی توی دهان اینان بزند ... نباید گذاشت باعث و بانی این روزها قسر در بروند.

بازاری که در اکثر نمادهای خود ریزش های بسیار سنگین را تجریه کرده، نیاز به حمایت ندارد، اگر دخالتی نباشد تا مدت ها سبز خواهد ماند.

از این گذشته اصل جریان این است که دولت با ایجاد هیجان و کاهش نرخ سود، عملیات فریب بر علیه سرمایه گذاران بازار سرمایه انجام داد و با بی تدبیری منجر به زیان مردم شد.

نباید اصل جریان فراموش شود! باید دولت با ابزار خود جبران کند و قوانین هم باید از سهامداران خُرد حمایت کنند.

گفتنی است پاسخ به چرایی نوسان نرخ بهره در نیمه نخست دقیقا هم زمان با درخواست دولت برای حضور مردم در بورس، موضوع صندوق دارایکم و پالایش، حقوق سهامداران فولادی، اصلاح برخی ساختارها و قوانین بازار سرمایه به همراه فرموله شدن بسیاری از متغیرها که همیشه محل ابهام و چالش است، خواسته اصلی فعالان بازار است.

تصویر زیر هماهنگی حقوقی های بزرگ بازار سرمایه برای شکستن کمر بازار را به وضوح نشان می دهد:

1474 نمایش

نظر دادن