تاریخ انتشار: شنبه, 27 دی 1399 ساعت 14:26

موشک‌ها و پهپادهای انتحاری سپاه حریف می‌طلبند+عکس

رزمایش موشکی و پهپادی پیامبر اعظم (ص) سپاه محصولات جدیدی به خود دید.

باشگاه خبرنگاران: صبح روز جمعه ۲۶ دی ماه امسال بود که نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخستین مرحله از رزمایش موشکی و پهپادی خود با نام پیامبر اعظم (ص) ۱۵ را در منطقه کویر مرکزی ایران برگزار کرد.  

رزمایش سپاه

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه چگونه برگزار شد؟

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپاد‌های تهاجمی بمب افکن در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد.

رزمایش سپاه

در این مرحله از رزمایش که با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیرو‌های مسلح برگزار شد؛ با بهره‌گیری از نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین و پهپادها، تهاجم ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی و انهدام تمامی اهداف تعیین شده انجام پذیرفت.

رزمایش سپاه

در مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه، پس از حمله پهپاد‌های تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه جهت‌ها به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف‌ها، انبوه موشک‌های بالستیک نسل جدید سپاه در کلاس‌های ذوالفقار، زلزال و دزفول هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و این گونه ضربات مهلکی بر پایگاه فرضی دشمن وارد کرد.

رزمایش سپاه

موشک‌های جدید سپاه چه ویژگی‌هایی دارند؟

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره موشک‌های حاضر در این رزمایش گفت: موشک‌هایی که در این مرحله از رزمایش مورد استفاده قرار گرفت، نسل جدید موشک‌های بالستیک هستند که دارای سرجنگی جدا شونده با RCS و سطح مقطع راداری پایین هستند و زمان عملیاتی و آماده شدن آن‌ها نسبت به گذشته به یک دهم کاهش یافته است. این موشک‌ها در کمتر از ۵ دقیقه از زمان استقرار، عملیاتی شده و قابلیت پرتاب خواهند داشت.

رزمایش سپاه

تولد قدرت جدید سپاه پاسداران با استفاده از هوش مصنوعی در هدف یابی و هدف زنی

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه تهاجم همه جهتی در کلیه سطوح ارتفاعی به پایگاه‌های دشمن فرضی و سلب امکان دفاع از پدافند دشمن، نفوذ به سپر موشکی با جداسازی سرجنگی موشک‌ها از بدنه و ناکام گذاشتن سامانه‌های دفاعی و نیزطراحی و به کارگیری سامانه‌ها توسط متخصصان جوان انقلابی کشور را از ویژگی‌های ممتاز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ توصیف و تاکید کرد: با ترکیب این قابلیت‌های جدید موشکی با عملیات پهپادی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امروز امکان و قدرت جدیدی در سپاه متولد شد.

رزمایش سپاه

حضور پهپادهای انتحاری جدید هوافضای سپاه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه

در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از دیروز با عملیات پهپادی و موشکی آغاز شده است، پهپاد‌های شاهد ۱۸۱ نیروی هوافضای سپاه به صورت پرواز جمع (فرمیشین) چهار فروندی بر فراز منطقه رزمایش پرواز کردند.

رزمایش سپاه

پرواز جمع پرنده‌های بدون سرنشین به دلیل عدم حضور خلبان در آن‌ها یکی از پیچیده‌ترین ماموریت‌های پروازی است. این ماموریت طی سال‌های گذشته فناوری پرواز جمع پرنده‌های بدون سرنشین با استفاده از هوش مصنوعی در نیروی هوافضای سپاه احصاء شده است.

رزمایش سپاه

کدام پهپادها در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه حضور داشتند؟

از تصاویر منتشر شده از رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه این طور مشاهده می‌شود که دو نوع پهپاد در این رزمایش حضور دارند که عبارتند از: پهپاد شاهد ۱۸۱ و شاهد ۱۲۹. البته ممکن است که در روز دوم این رزمایش شاهد حضور پهپادهای دیگری نیز در این رزمایش باشیم.

رزمایش سپاه

مشخصات پهپاد شاهد ۱۸۱

برد پهپاد: ۱۵۰۰ کیلومتر.

مداومت پروازی: ۴/۵ ساعت.

سقف ارتفاع پروازی: ۲۵ هزار پا.

بیشینه وزن برخاست: ۵۰۰ کیلوگرم.

ماموریت: شناسایی، مراقبت و رزمی.

رزمایش سپاه

مشخصات پهپاد شاهد ۱۲۹

طول: ۸ متر.

نوع موتور: پیشرانه پیشرفته چهار سیلندر پیستونی با نام روتاکس ۹۱۴.

شعاع عملیاتی: ۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر.

سقف پروازی: ۲۵ هزار پا.

حداکثر ظرفیت حمل تسلیحات: ۴۰۰ کیلوگرم.

انواع تسلیحات: ۴ موشک هوشمند سدید.

مداومت پروازی: یک شبانه روز.

ویژگی خاص: قابلیت نشستن در تمام فرودگاه‌ها.

دوربین نظارتی: عقاب ۶ ساخت صاایران.

رزمایش سپاه

حضور پهپاد انتحاری در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه

در کنار حضور انواع موشک‌های بالستیک نقطه زن در این رزمایش و پهپادهای رزمی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک پهپاد انتحاری با دقت عملکردی بسیار بالا نیز دیده می‌شود که با موفقیت بسیار بالا اهداف مورد نظر را منهدم می‌کند.

رزمایش سپاه

این تصاویر نشان دهنده استفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گونه‌ای جدید از پهپادهای خود با ماموریت انتحاری است که می‌تواند با قدرت و دقت بالای خود اهداف مشخص شده را با سرعت بسیار بالا منهدم کند.

رزمایش سپاه

کدام موشک‌ها در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ سپاه حضور داشتند؟

طبق اعلام فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه نوع موشک ذوالفقار، دزفول و زلزال در این رزمایش حضور داشتند که به سرجنگی جدا شونده و قابلیت هدایت در خارج از جو و نیز قدرت اخلال و عبور از سپر موشکی دشمن مجهز شده اند.

رزمایش سپاه

مشخصات خانواده موشک زلزال

موشک زلزال در سه نسل زالزال یک، دو و زلزال بارشی طراحی و ساخته شده است که نمونه بارشی آن از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردار است.

مشخصات موشک «زلزال ۱»

طول: ۸ متر.

قطر: ۰/۶۰ متر.

وزن مجموع: ۲ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم.

وزن کلاهک: ۵۰۰ کیلوگرم.

برد موشک: ۱۶۰ کیلومتر.

وقتی موشک‌ها و پهپادهای انتحاری سپاه حریف می‌طلبند + تصاویر

مشخصات موشک «زلزال ۲»

طول: بیش از ۸ متر.

قطر: ۰/۶۱ متر.

وزن موشک: ۳ هزار کیلوگرم.

وزن کلاهک: ۲۱۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم.

مشخصات موشک «زلزال بارشی»

موشک زلزال بارشی نیز ویژگی‌های مشابه با موشک‌های زلزال ۱ و ۲ دارد و تنها تفاوت آن قدرت تخریب است که توسط ۳۰ بمب ۱۷ کیلویی ایجاد می‌شود. آن هم به این نحو که بمب‌ها در فاصله نزدیک به زمین پخش شده و هدف‌های گسترده مانند باند فرودگاه و تجهیزات پخش شده روی زمین را منهدم می‌کند.

وقتی موشک‌ها و پهپادهای انتحاری سپاه حریف می‌طلبند + تصاویر

مشخصات موشک ذوالفقار

طول موشک: ۱۰ متر.

سرعت: ۱/۵ کیلومتر بر ثانیه.

برد موشک: ۷۰۰ کیلومتر.

وزن کلاهک: ۴۵۰ کیلوگرم.

دقت موشک: ۱۰ متر.

ویژگی‌های خاص: دارای کلاهک جداشونده که فوایدی همچون افزایش برد موشک، کاهش امکان ردیابی و کاهش احتمال اصابت موشک‌های پدافندی دشمن را دارد، موتور قدرتمند، پرتابگر دو فروندی و بسیاری دیگر.

عملیات‌های خاص: عملیات لیله القدر و ضربت محرم.

وقتی موشک‌ها و پهپادهای انتحاری سپاه حریف می‌طلبند + تصاویر

مشخصات موشک دزفول

طول: ۱۲ متر.

وزن موشک: ۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم.

برد موشک: ۱ هزار کیلومتر.

سرعت: ۹ ماخ.

دقت: ۵ متر.

ویژگی‌های خاص: استفاده از رنگ جاذب امواج راداری، بزرگ ترشدن قسمت سوخت، بالک‌های پایدارساز و بسیاری از ویژگی‌های تاکتیکی.

پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ چیست؟

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه امروز به پرواز درآمد اراده مستحکم ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های حیاتی خود بود؛ پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ را اقتدار و اراده مصمم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حاکمیت ملی، صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌ها برابر دشمنان اسلام و ایران توصیف کرد.

1914 نمایش

نظر دادن