تاریخ انتشار: شنبه, 27 دی 1399 ساعت 14:24

آیت‌الله موسوی اصفهانی: بازار به حال خود رها شده است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بازار به حال خود رها شده است، از مسئولان خواست به داد مردم برسند و از بالا رفتن سرسام آور قیمت ها جلوگیری کنند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت به رعایت تقوا و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار داشت: برگزاری مراسم‌های این ایام به معنای تبلیغ دین خدا است و باید برگزار شود، اما با توجه به شرایط کشور این برنامه‌ها باید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی با بیان اینکه از عموم مردم دعوت می‌کنیم تا پرچم‌های عزا را بر سر در منازل و مغازه‌هایشان نصب کنند، مطرح کرد: در کنار فضا سازی ها در سطح شهر باید در فضای مجازی نیز به تبیین اهداف حضرت زهرا(س) و خطبه ایشان بپردازیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از دانشمندان کشور برای ساخت واکسن ایرانی کرونا، یادآور شد: اقدام دانشمندان کشور در ساخت واکسن از آن جهت بسیار قابل تقدیر است که دنیای استکبار به دنبال آن است که تا از پیشرفت علمی ما جلوگیری کند.

وی افزود: همه مسئولان وظیفه دارند تا دانشمندان نخبه کشور را تا رسیدن نتیجه اصلی و پیاده کردن اهداف موجود و خود کفایی در همه عرصه‌های مهم و مورد نیاز کشور یاری کنند.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر لزوم محاکمه همه مسببان وضعیت آشفته بازار، عنوان کرد: محاکمه کردن مسئولانی که در این بخش و نظارت بر بازار کوتاهی کردند، در کنار برخورد با بازاریان متخلف بسیار ضروری و مهم است و نباید از آن غافل شویم.

وی با ابراز تاسف از بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به مشکلات مردم، ابراز داشت: در شرایط فعلی لازم است که در هر استان و قسمتی مسئولان مربوطه به داد مردم برسند اما گاهی اوقات با مشاهده بازار و بالا رفتن سرسام آور قیمت ها احساس می کنیم که گویی آنها مردم را فراموش کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه برخورد های صورت گرفته با متخلفان باید رسانه ای شود، اظهار کرد: افرادی که برای نظارت بر بازار از بیت المال حقوق دریافت می کنند، چگونه می توانند دریافت این حقوق را صحیح بدانند زمانی که بازار به حال خود رها شده است، و لذا از دادستان ها به عنوان مدعی العموم می خواهیم تا از ضایع شدن حقوق مردم جلوگیری کنند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت اعضای گروه فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی خطاب به کسانی که علیه روحانیت شبهه پراکنی می کنند، گفت کسانی که نسبت جامعه روحانیت مطالب خلاف واقعی را بیان می کنند باید بدانند که در تمام صحنه‌های انقلاب، این روحانیون بودند که به عنوان پیش قدم در عرصه حضور داشته اند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: در عرصه دفاع از اسلام این فدائیان اسلام بودند که سینه خود را سپر کردند و یا در مسئله ملی کردن نفت این آیت الله کاشانی بود که به عنوان پیشگام وارد صحنه شد و حتی در جریان مشروطه نیز این روحانیون بودند که با هدف ایجاد مشروطه مشروعه می‌خواستند دست استکبار را از کشور کوتاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که علیه روحانیت سخن می‌گویند یا دشمن دانا هستند یا دوست نادان، گفت: در مسئله انقلاب اسلامی هم حضرت امام(ره) به عنوان یک روحانی کار را شروع کردند و با پیشقدم شدن روحانیون٬ مردم هم تا پای جان کار را ادامه دادند اما متاسفانه امروز می‌بینیم اگر یک مشکل اقتصادی ایجاد می شود این طلاب هستند که مواخذه می‌شوند، در حالیکه مشکلات آنها بیشتر از دیگر اقشار جامعه است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه طلاب در تمام عرصه های خدمت رسانی پیشقراول هستند، مطرح کرد: پس از شیوع کرونا نیز این طلاب بودند که در قالب گروه‌های جهادی جان برکف در میدان حاضر شده و کوچه و خیابان و حتی در بیمارستان‌ها به خدمت‌رسانی مشغول بودند.

وی در ادامه با تقدیر از برخورد قاطع مجلس با مسئله برجام یادآور شد:‌ خوشبختانه مسئله برجام توسط مجلس بررسی شده و اقدام لازم نیز در این راستا صورت گرفت، چرا که نه تنها تا پایان این دولت که در دولت‌های بعدی نیز دشمنان به تعهدات خود و برداشتن تحریم‌ها عمل نخواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه استان با گلایه از اینکه دولت حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زد و با بیان اینکه خزانه خالی است، دشمن را آگاه کرد، یادآور شد: درخواست ما از مسئولان این است که در تمام مسائل، به صورت انقلابی و در مسیر رهبری گام بردارند.

وی با بیان اینکه از دولت می خواهیم تا در روزهای باقی مانده از عمر خود دیگر وعده‌ای به مردم ندهند، اظهار داشت: به اندازه کافی در این هفت سال توسط مسئولان به مردم وعده داده شده و باید بدانند که عدم عمل به آنها سبب بدبینی مردم به روحانیت و حکومت اسلامی خواهد بود، هرچند که مردم می‌دانند که حساب برخی افراد و دولتمردان از حساب ولایت جداست.

آیت الله موسوی اصفهانی نسبت به اتفاقات آمریکا نیز واکنش نشان داد و گفت: آمریکا به دنبال آن بود که کشور ما را بر هم بریزید، اما خوب است کسانی که آمریکا آرزوی آنها بود و گمان می کردند که با مذاکره اوضاع گلستان می‌شود، وضعیت امروز آمریکا را به خوبی نگاه کنند.

1063 نمایش

نظر دادن