تاریخ انتشار: شنبه, 27 دی 1399 ساعت 14:19

سردار حاجی‌زاده: موشک ابزار تولید قدرت است

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ به عنوان تمرین ناکارآمد سازی نقاط قوت دشمن در بخش های دریایی یاد کرد و گفت: موشک‌ ابزار تولید قدرت و امنیت برای ایران است.

به گزارش مهر، امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ با اشاره به مراحل مختلف این رزمایش و بیان اینکه دو نوع تهدید متصور را پیش رو داریم گفت: اگر دشمنانمان روزی بخواهند شیطنت کنند یک بخش استفاده از پایگاه‌های ثابت و زمینی است که در مرحله اول رزمایش با ترکیبی از استفاده پهپادها و موشک‌های زمین به زمین مقابله با آنها تمرین شد؛ تهدید دوم نیز جنبه دریایی دارد که مقابله با ناوگان متخاصم دشمن فرضی در مرحله نهایی این رزمایش به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در گذشته تا محدوده ۳۰۰ کیلومتری در خلیج فارس این اقدام صورت گرفته بود اظهار کرد: امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری بود که موشک‌های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ به عنوان تمرین ناکارآمد سازی نقاط قوت دشمن در بخش‌های دریایی یاد کرد و گفت: در صورتی که دشمنان ما در شعاع ۲ هزار کیلومتری ناکارآمد شوند، در واقع با ناکارآمدی قطعی مواجه و توان شلیک موشک‌های کروز را نداشته و دیگر هواپیمایی نمی‌تواند از روی این ناوها بلند شود.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه روند ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی را باید از اعتراف دشمن به این توان بازدارنده شنید گفت: همین که دشمنان ما روی مسئله موشکی متمرکز شده‌اند و دائماً در این خصوص ابراز نگرانی کرده و از محدود کردن آن سخن می‌گویند به دلیل قدرتی است که وجود داشته و روز به روز در حال رشد است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پیش از انقلاب به هیچ عنوان توان موشکی زمین به زمین نداشتیم و این توانمندی‌ها تنها مختص قدرت‌ها بود، اظهار کرد: موشک‌ها ابزار تولید قدرت و امنیت برای ملت شریف ایران هستند و امروز به فضل الهی از ایده تا محصول همه ایرانی می‌باشند.

667 نمایش

نظر دادن