AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 دی 1399 ساعت 13:16

فتنه بورسی! + ویدئو

به گزارش آخرین نیوز، بارها و بارها بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به تحرکات مشکوکِ حقوقی های بزرگ و بازیگردان های سهام های دولتی در بازار سرمایه هشدار دادند و برخورد و ورود قوه قضائیه به این ماجرای ضد امنیت ملی را لازم و فوری دانستند.

در این چند هفته بیشتر نمایان شد که هشدارها بی مورد نبود و شواهد حکایت از یک فتنه بورسی ( ادامه فتنه های اقتصادی) در کشور دارد.

پس از چند روز ریزش، روز گذشته برخی نمایندگان به سازمان بورس رفتند و عکس یادگاری هم گرفتند و بازار هم کمی سبزپوش شد، اما بعد از بازگشت نمایندگان، به یک باره مجدداً بازار را قرمزپوش کردند که امروز هم ادامه داشت. (در این مورد نمایندگان باید زیرکی بیشتری به خرج بدهند تا در دام مخالفان خود نیفتند)

به عنوان نمونه درمورد صندوق معروف و منحوس پالایش یکم که تمام حواشی ریزش بازار زیر سر عرضه و یا عدم عرضه این صندوق بود؛ اکنون سهام این صندوق که با تخفیف 35 درصدی و به ارزش 5 میلیون تومان به مردم واگذار و با قیمت 10 هزار تومان بازگشایی شده بود، امروز به قیمت 6 هزار تومان رسیده است!

آیا این ریزش که مردم اعتماد کردند و پول خود طبق توصیه دولت تدبیر و امید! به بورس و صندوق ها سپردند، هم جز ذات بازار هست؟!

اکنون چند روزی است که اعتراض سهامداران در مقابل سازمان بورس رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته است و مسئولینی هم که این روزها را می بینند و کاری نمی کنند احتمالاً قطعه ای از پازل ایجاد فتنه بورسی در کشور هستند و قطعاً باید طی سالهای آینده مورد پیگرد قرار بگیرند.

برای هزارمین بار تاکید می شود که برای خاموشی فتنه در نطفه، این ماجرا باید با برخورد نهادهای امنیتی و بالادستی با حقوقی های بزرگ و بازیگردان های بورس مواجه شود.

مسئولان هم متوجه باشند، آدرس غلطی که حقوقی های دولتی و بزرگ بازار سرمایه درمورد ریزش بازار می دهند که این ریزش ها کار خودشان نیست و اینان هر روز با خرید سهم حمایت می کنند، دروغی بیش نیست؛ چراکه با یک فروش ساده از یک کد بورسی حقوقی به کد بورسی حقیقی هم می توان به راحتی قیمت را کنترل و ریزش داد که این عملیات به دقیق ترین حالت ممکن توسط اینان در حال انجام است حتی همین امروز.

دژپسند وزیر اقتصاد در معرفی صندوق پالایش قبل از پذیره نویسی: همه مردم از این فرصت خوب صندوق پالایش برای توزیع ثروت بین آحاد ایرانی حداکثر استفاده کنند و زودتر ثبت نام کنند 

رسانه

1313 نمایش