تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 آذر 1399 ساعت 00:00

امام جمعه ای که جور مسئولان را می کشد! +عکس

در میانه‌ی غیبت صغرای مسئولان استانی، یک مَرد همیشه وسط معرکه و در دل بحران، پایِ‌کارِ مردم و دردمندان ایستاده است! حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، شب گذشته برای حل مشکلات ایجاد شده، به بندر امام و شهر چمران می‌رود و به‌صورت میدانی، پیگیر حل بحران می‌شود...    

به گزارش آخرین نیوز از خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بعد از دو روزِ طوفانی در خوزستان و تکرار قصه پر غصه آب‌گرفتگی‌های معابر شهری، چند شهر خوزستان به زیر آب رفت.

علاوه بر اهواز که وضعیت اسف‌باری داشت، «ماهشهر»، «بندر امام خمینی» و «شهر چمران» نیز غرق در آب‌های سطحی شده بودند.

در بحبوحه بحران، مسئولان همیشه در صحنه که اتفاقاً برخی از آن‌ها نیز سانتریفیوژ قورت داده‌اند، از نظرها غایب و معلوم نبود دقیقاً در کجای این معرکه هستند!؟

امام جمعه بندر امام خمینی می‌گفت؛ دو روز است که شهر را آب گرفته اما فقط یکی از معاونین استاندار در جلسات ستاد بحران شهرستان حضور پیدا کرده است.

در میانه‌ی این غیبت صغرایِ مسئولان استان، اما یک مَرد همیشه وسط معرکه و در دل بحران، پایِ‌کارِ مردم و دردمندان ایستاده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده رهبر معظم انقلاب در خوزستان، از همان ابتدای بحران، منطقه به منطقه، کوچه به کوچه و خانه به خانه رفت و از نزدیک شاهد درد و مشکلات این مردم زجرکشیده از بی‌تدبیریِ مسئولانِ اجرایی استان شد.

امام جمعه اهواز، تمامِ دیشب را در محله‌های فقیرنشین اهواز گذراند و تلاش کرد تا به‌صورت تلفنی مسئولان را پایِ کار بیاورد و بحمدالله نیز پیگیری‌های وی، مثمر ثمر و نتیجه‌بخش بود.

اما از صبح امروز، خبرهای ناگواری از «بندر امام خمینی» و «شهر چمران» به گوش می‌رسید! هزاران خانه به زیرآب رفته و مردم در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند.

به همین دلیل حجت الاسلاموالمسلمین موسوی‌فرد با ائمه جمعه ماهشهر، بندر امام و چمران تماس گرفته و در جریان وخامت اوضاع قرار گرفت و وعده داد که تا شب خودش را به منطقه می‌رساند.

ساعت حوالی ۵ بود که امام جمعه اهواز به همراه جمعی از روحانیون جهادی عازم بندر امام می‌شود. اذان که پخش می‌شود! حاج‌آقا کنار جاده نماز مغرب را اقامه و مجدداً ادامه مسیر می‌دهند.

یک ساعت بعد وارد بندر امام شده و پس از اقامه نماز عشاء در حسینیه ثارالله، جلسه فوری با حضور ائمه جمعه، فرمانده سپاه، مدیران مدارس علمیه و روحانیون جهادی تشکیل می‌شود.

در این جلسه، حجج‌اسلام غبیشاوی و تابش، ائمه جمعه ماهشهر و بندر امام و دیگر روحانیون سرشناس شهری به بیان وضعیت موجود پرداخته و تصریح می‌کنند که سریعاً باید اقدامی عاجل برای رفع مشکل تجمع آب‌های سطحی، انجام شود.

پس از آن جلسه و اطلاع از گزارش‌های میدانی دقیق، نماینده ولی فقیه در خوزستان، چکمه‌ها را پوشیده و راهی خیابان‌های آب گرفته شهر می‌شوند...

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، حدود یک ساعت و نیم در مناطق مختلف بندر امام حضور داشت و کوچه به کوچه محلات را بررسی و با مردم سخن می‌گفت.

هم‌زمان با بررسی میدانی اوضاع نیز، با برخی از مسئولین کشوری همچون «مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام» و «شریعتی، استاندار خوزستان» تماس گرفته و آن‌ها را نیز برای حل بحران، بسیج می‌کرد.

در برخی مناطق بندر امام، عمق آب به‌قدری زیاد بود که تنها می‌شد با کامیونت از میانه آب عبور کرد!

پس از آن، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، وارد یکی از مناطق حاشیه‌نشین بندر امام شد. خوشبختانه در آن منطقه آب فروکش کرده بود و این فرصت برای گروه‌های جهادی ایجاد شده بود تا خدمات‌رسانی کنند. اما دستشان به لحاظ امکانات خالی بود و نیاز مبرم داشتند که از سوی استانداری و نهادهای مرتبط کمک‌های ضروری ارسال شود.

بحمدالله با حضور نماینده ولی فقیه، انرژی جهادی‌ها بیشتر شد و هرچه در توان داشتند برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، پس از آن وارد منطقه‌ای به نام «کمپ B» شد.

«کمپ B» منطقه‌ای کپرنشین با خانه‌های ۳۰ الی ۴۰ متری دیواربه‌دیوار شرکت پتروشیمی است، اما ساکنین آن، حتی از بدیهیات یک زندگی شهری هم محروم هستند.

مشکلات این منطقه آن‌قدر زیاد بود که سینه پر دردِ مردم کپرنشین تبدیل به انبار پر از باروت شده بود! نهایتاً نیز با دیدن حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، به‌عنوان اولین مسئول حاضر در منطقه، هرچه فریاد و صدای اعتراضی داشتند، بر نماینده آقا خالی کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز با روی گشاده با آن‌ها ابراز همدردی می‌کرد و پس از آن نیز مجدداً مورد به مورد پیگیر حل مشکلات آن منطقه شد.

در ادامه نیز به قسمت اداری بندر امام رفته و از نزدیک روند کارکرد پمپ‌های آب را مشاهده و بررسی‌های میدانی لازم را انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، پس از بررسی دقیق ابعاد ماجرا و پیگیری‌های لازم، مستقیم به شهر چمران رفته و تلاش کردند در آنجا نیز گره‌گشایی کنند از موانع ایجاد شده برای مردم سیل‌زده...

بحمدالله عمده شهر چمران خالی از آب شده بود! البته در چند خیابان آب به ارتفاع بیش از ۱ متر نیز رسیده و وضعیت منازل مردم به شدت وخیم بود؛ به همین دلیل نیاز به عزم راسخ مسئولان برای کمک‌رسانی فوری به مردم و حل مشکلات موجود به‌صورت زیرساختی می‌باشد.

ساعت حدوداً ۳ بامداد بود. نماینده ولی فقیه در خوزستان پس از بررسی‌های میدانی و شناسایی دقیق مشکلات، راهی اهواز شدند.

در پایان لازم به ذکر است که امام جمعه اهواز، در این سفر تلاش داشتند یک‌به‌یک مشکلات را شناسایی و با پیگیری از مسئولین، آن‌ها را حل کنند.

بحمدالله نیز تا الآن نیز خبرهای خوبی از ورود برخی دستگاه‌ها برای حل مشکلات مردم رسیده و امید است ظرف ۲ روز آینده، بحران ایجاد شده تا حد مطلوبی کاهش و رفع گردد.

1582 نمایش

نظر دادن