تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 آذر 1399 ساعت 15:05

تخت‌روانچی اشتباه ظریف و روحانی را جبران کرد

مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، ساعاتی پس از ترور دانشمند کشورمان شهید محسن فخری‌زاده؛ طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت؛ آمریکا و اسراییل را در این رخداد مسئول دانست و تأکید کرد که آمریکا باید این ترور را محکوم کند.  

به گزارش اعتمادآنلاین، او در بخشی از نامه خود نوشته است: یکی از آخرین خدمات شهید فخری‌زاده نقش برجسته وی در تولید اولین کیت بومی تشخیص کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش های ملی ما در مهار این همه گیری در زمانی داشته است که ایران تحت تحریم های غیرانسانی ایالات متحده است که به شدت مانع دسترسی ما به کالاهای بشردوستانه از جمله داروها و تجهیزات پزشکی می شود.

تخت‌روانچی همچنین ضمن اخطار به ایالات متحده و اسرائیل در انجام اقدامات ماجراجویانه علیه ایران، به ویژه در دوره باقی مانده از دولت فعلی ایالات متحده، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ تمام اقدامات لازم را برای دفاع از مردم و تأمین امنیت خود، تاکید کرده است.

*نامه مهم و تحسین‌آمیز تخت‌روانچی مبنی بر مسئول دانستن آمریکا در ترور شهید فخری‌زاده در حالی نگاشته شده است که در سخنرانی و پیام مقام ارشد دولت و ایضا وزیر امور خارجه دولت پیرامون این ترور؛ هیچ اثری از اشاره به نام آمریکا و مسئولیت او در این ترور نیست.

672 نمایش

نظر دادن