تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 مهر 1399 ساعت 18:51

عدم مذاکره با آمریکا، یعنی آغاز آشوب های خیابانی!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «چهارراه چه کنم» نوشت: «نهادهای انتصابی و چهره‌های نزدیک به حاکمیت جمهوری اسلامی با لوایحی نظیر CFT و پالرمو سبب شده تا ایران در شرایطی قرار بگیرد که حتی دوستان استراتژیکش نظیر روسیه و چین نیز توانایی داد و ستد کالایی و نقل و انتقالات مالی با ایران را نداشته باشند. از این رو به نظر می‌رسد راه خروج روحانی از مصائبی که گرفتارش شده، نزدیکی دوباره به میز مذاکره است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «احتمالا کم نیستند آنان که خواهان تداوم وضع موجود تا انتخابات ۱۴۰۰ و پایان دولت روحانی هستند ولی این مسیر می‌تواند با جرقه‌ای کوچک اعتراضاتی بزرگ را به همراه داشته باشد و دوباره اوضاعی تکرار شود که آبان‌ماه ۹۸ از آسمان ایران گذشت؛ شرایطی تلخ که تاوان آن را هم مردم دادند و هم کلیت نظام و حالا با این شرایط از قرار معلوم باید منتظر ماند و دید دولت روحانی و البته مجموعه حاکمیت چه تصمیمی در ادامه مسیر خواهند گرفت و از میان چهارراه(استیضاح، استعفا، تداوم وضع موجود، تحول در سیاست ها) به تغییر سیاست‌ها که کم‌خطرترین مسیر ممکن به شمار می‌رود، تن خواهند داد یا اینکه در همچنان بر همان پاشنه پیشین خواهد چرخید».

این روزنامه اصلاح طلب، حاکمیت را مورد خطاب قرار داده و با لحنی تهدیدآمیز مدعی شده است که اکنون فقط دو گزینه پیش روی کشور است؛ یا باید از طریق مذاکره با آمریکا، در سیاست ها-ی دفاعی، منطقه ای و...- تحول ایجاد کنیم و یا به استقبال آشوب های خیابانی برویم!

روزنامه اعتماد همچنین مجموعه حاکمیت- به استثنای دولت روحانی- را باعث و بانی وضع موجود نامیده است.

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، اتفاقا «دولتِ اصلاح طلبان» مسبب اصلی وضع موجود است. علاوه بر این، مجلس دهم نیز در ایجاد وضع موجود نقش قابل توجهی ایفا کرده است.

الیاس حضرتی- مدیرمسئول روزنامه اعتماد- در مجلس دهم رئیس کمیسیون اقتصادی بود. وی بجای رسیدگی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تلاش برای رفع این مسکلات، یکروز با «شهرام جزایری» مشغول خوردن «کله پاچه» بود و روز دیگر درگیر بازی های قبیله ای تحت عنوان «کمیته رفع حصر».

جالب اینجاست که اصلاح طلبان، چه در انتخابات شکست بخورند و چه پیروز شوند، در نهایت آدرس «آشوب های خیابانی» را می دهند. این طیف در سال ۸۸ در انتخابات شکست خورد، ولی چون جنبه این شکست را نداشت، رای مردم را لگدمال کرد و با شورش علیه جمهوریت، آسایش و آرامش را از مردم گرفت و به معیشت آنان ضربه زد.

اصلاح طلبان در سال های ۹۲ و ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند و وعده دادند که آنچنان رونقی ایجاد می کنند که دیگر هیچ کارتن خوابی وجود نداشته باشد و کاری شود کارستان و...حالا که در اثر قصور و تقصیرهای دولتِ اصلاح طلبان، وضع موجود اقتصادی، مردم را ناراضی کرده است، بجای عذرخواهی و تغییر رویه و تلاش برای جبران خسارت ها، مردم و حاکمیت را تهدید می کنند.

لازم به ذکر است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه پیش از این چندین بار تاکید کرده بود که «هیچ تضمینی وجود ندارد که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات کشور حل شود» . علاوه بر این دولت روحانی حدود ۹۵ درصد دستورات اف ای تی اف را اجرا کرد، ولیکن نه تنها گشایشی در امور بانکی ایجاد نشد، بلکه این مسئله به ملتهب شدن بازار ارز دامن زد.

منبع: مشرق

1141 نمایش

نظر دادن