تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 مهر 1399 ساعت 08:13

این همه کار! چرا خاتمی را شرمنده می‌کنید؟

زیباکلام از خاتمی ‌پرسیده؛ اگر کسانی که به روحانی رأی داده‌اند از او بپرسند در اثر این رأی و دعوت شما چه اتفاقی افتاده، چه پاسخی باید داد؟

وی در روزنامه شرق خطاب به خاتمی نوشت: «بدون ‌تردید دیر یا زود مجبور به موضع‌گیری در قبال انتخابات پیش‌رو خواهید شد. همان‌طور که خودتان هم سال گذشته به‌درستی فرمودید، «تکرار می‌کنم» شما هم دیگر اثری ندارد.

قبل از موضع‌گیری پیرامون شرکت یا عدم شرکت در انتخابات، می‌بایستی به این پرسش پرداخت که هدف از شرکت در انتخابات کدام می‌باشد؟ ممکن ‌است کسری از اصلاح‌طلبان، هدف‌شان از شرکت در انتخابات حضور در مناصب رسمی باشد؛ اما نگارنده قویا چنین باوری درمورد حضرت‌عالی ندارم. می‌ماند اینکه اگر تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته شود، به ‌واسطه تحقق اهداف و آرمان‌های سیاسی و اجتماعی است.یقین دارم بزرگ‌ترین آرمان سیاسی جناب‌عالی به‌عنوان بزرگ جریان اصلاحات، تحقق دموکراسی در ایران است؛ اما بهتر از من می‌دانید که عدالت، قانون، توسعه اقتصادی و رفاه بدون دموکراسی تحقق نمی‌یابند. اگر هدف از شرکت در انتخابات را دموکراسی تعریف کنیم، آیا امروز دموکراسی نمود بیشتری از ۲۰ سال پیش دارد؟

‌بماند این پرسش که اگر آن ۲۴ میلیون رأی‌دهنده در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به حسن روحانی از جناب‌عالی بپرسند در نتیجه دعوت شما و رأی ملت چه اتفاقی افتاد، چه پاسخی می‌توان داد؟

البته زیباکلام طوری نوشته که انگار در این 7 سال هیچ اتفاقی نیفتاده! در حالی که او و خاتمی بهتر از هر کسی می‌دانند که مردم آنها را به‌خاطر انداختن‌شان در مشکلات معیشتی، با چه ادبیات تشکرآمیزی(!) مورد عنایت قرار می‌دهند. بالاخره این همه کار در زمینه انباشت تورم، تحمیل رکود اقتصادی، خواباندن تولید و کسب‌وکارها و تولید بیکاری انجام داده‌اید!

اما تجربه گزاف اعتماد به امثال خاتمی و زیباکلام، ضمناً عبرتی دموکراتیک است که دیگر به عناصر عوام‌فریب و بی‌صداقتی از این دست اعتماد نکنند و کسانی را که برای رونق اقتصاد، آدرس کاخ سفید را می‌دهند، دشمن بدارند.

منبع: کیهان

883 نمایش

نظر دادن