تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 مهر 1399 ساعت 08:46

آمریکا وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی را تحریم کرد

دولت آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه برخی نهادها و اشخاص جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد.  

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با وزرای خزانه‌داری و دفاع این کشور از وضع تحریم‌ها علیه ایران به‌موجب فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

مایک پامپئو اعلام کرد که در اولین گام برای اجرای فرمان جدید دونالد ترامپ، دولت آمریکا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و سازمان صنایع دفاع ایران را تحریم می‌کند.

وی همچنین در اظهاراتی قلدرمآبانه اعلام کرد: «اقدامات امروز ما هشداری است مبنی بر اینکه هرکس تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را نقض کند، در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.»

در ادامه «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا با طرح این ادعا که برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران ثبات و امنیت جهان را به خطر می‌اندازد، اظهار داشت: «امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا نهادهایی که از برنامه‌ موشکی و هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند و همچنین مقامات ارشدی توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران تحت نظر آنها انجام می‌شود را تحریم می‌کند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا سپس از قرار گرفتن نام «سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایرن» و همچنین «مجتمع صنعتی ماموت» و «گروه صنعتی شهید همت» که به گفته وی در برنامه موشکی ایران نقش دارند، خبر داد.

رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا که در این نشست خبری حضور داشت نیز در ادامه از تحریم 25 شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای ایران خبر داد.

منبع: تسنیم

874 نمایش

نظر دادن