تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 مرداد 1399 ساعت 08:39

استعفای دولت لبنان/ دیاب: گروه فساد بزرگتر از دولت است

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در اولین سخنرانی خود پس از استعفا تاکید کرد که گروه فساد در لبنان قوی‌تر از دولت در این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، حسان دیاب، نخست‌ وزیر مستعفی لبنان طی سخنانی پس از انصراف از ادامه نخست‌ وزیری در این کشور تاکید کرد: «گروه فساد بزرگتر از دولت است؛ این گروه فاجعه‌ای را تحمیل کرد و احتمال وقوع فجایع دیگر نیز وجود دارد».

امروز پس از انتشار اخبار ضد و نقیضی در خصوص استعفای حسان دیاب در رسانه‌های مختلف، شبکه المیادین ساعاتی پیش اعلام کرد که نخست‌وزیر لبنان استعفا کرده و قرار است طی نطقی استعفای دولت خود را رسما اعلام کند.

بنابر اعلام منابع خبری میشل عون، رئیس جمهور لبنان استعفای دولت حسان دیاب را پذیرفته و دیاب به عنوان رئیس دولت پیشبرد امور تا زمان تشکیل دولت جدید منصوب شده است.

باید کسانی که مصیبت واقعی برای مردم لبنان به شمار می‌روند، تغییر کنند
حسان دیاب در سخنرانی خود در روز دوشنبه در رابطه با انفجار مهیب در بندر بیروت، گفت: «فاجعه‌ای که در لبنان رخ داد نتیجه فساد ریشه دار در دولت و نحوه اداره آن بوده است. ما با مصیبتی بزرگ رو به رو هستیم؛ گروه‌ها و احزابی که نسبت به کشور مسئولیت داشتند باید به احترام اندوه مردم بایکدیگر همکاری می‌کند».

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در خصوص محاکمه عاملان انفجار بیروت، تصریح کرد: «باید کسانی که مصیبت واقعی برای مردم لبنان به شمار می‌روند تغییر کنند. فساد برخی طرف‌ها در لبنان این فاجعه بزرگ را که از هفت سال پیش پنهان شده بود، به بار آورد».

برخی تلاش کردند فساد خود را به گردن دولت بیندازند
او ضمن انتقاد از تخریب کابینه از سوی برخی از احزاب در پی انفجار اخیر، تاکید کرد: «برای برخی به جز سیاسی بازی، سخنان پوپولیستی و تخریب بقایای دولت چیز دیگری مهم نیست. آن‌ها باید از خودشان خجالت بکشند؛ فساد آن‌ها فاجعه آفرید. آن‌ها تلاش کردند فساد خود را به گردن دولت بیندازند و دولت را مسئول فروپاشی معرفی کنند».

حسان دیاب اتهامات مطرح شده علیه کابینه خود را رد و تاکید کرد: «برخی طرف‌ها تلاش کردند مسئولیت فروپاشی مالی و اقتصادی را متوجه دولت کنند. واقعیت‌ها را تغییر دادند و مرتکب جنایات بزرگ شدند.نپذیرفتیم که وارد نزاع عمیق شویم؛ چرا که می‌خواستیم در دولت کار کنیم. با شرافت و جدیت مبارزه کردیم، اما این نبردی نابرابر بود و آن‌ها از هر سلاحی علیه ما استفاده کردند و به مردم دروغ گفتند».

اولویت ما عبور از پیامدهای انفجار بیروت است
نخست وزیر مستعفی لبنان این را هم گفت که اولویت دولت مستعفی عبور از پیامد‌های زلزله‌ای است که کشور را در نوردید و اینکه باید تحقیقات عادلانه و شفاف در این خصوص انجام شود.

حسان دیاب نهایتا به طور رسمی استعفای جمعی دولت را اعلام کرد و از خداوند خواست تا لبنان را حفظ کند.

607 نمایش

نظر دادن