تاریخ انتشار: یکشنبه, 19 مرداد 1399 ساعت 22:18

وزارت اطلاعات سری هم به دفتر وزیر ورزش بزند!

جناب وزیر! حرفهایتان را باور کنیم یا عملکردتان را؟ هنوز چند ماه از اتفاقات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نگذشته که اینچنین ژست مبارزه با مفسدین را به خود گرفته‌اید.

به گزارش مشرق، هفته گذشته با اعلام رسمی خبر احضار و بازداشت یکی از مدیران میانی باشگاه پرسپولیس ورود قوه قضائیه به بحث مبارزه با فساد در ورزش علنی‌تر شد.

پس از گذشت ۳ ماه از زمان انشای نامه وزیر ورزش برای وزیر اطلاعات بار دیگر شاهد انتشار بیانیه ای در همان ارتباط هستیم. اینکه برخوردها شروع شده و تعدادی از عوامل فساد در باشگاه ها و رسانه ها شناسایی و برخوردها آغاز شدند!

وزارت ورزش با اعلام این موضوع با صدای بلند اعلام می کند که برای مبارزه با فساد، بیرق نبرد در دست دارد و با یاری نیروهای خدوم وزارت اطلاعات به صحنه آمده است. سلطانی فر وعده داد و گفت: «مطمئنا در روزها و هفته های آینده، ما اخبار بیشتری از برخورد با مفسدین در عرصه ورزش و عوامل فساد مطرح خواهیم کرد و شما خواهید شنید. امیدوار هستیم که این حرکت بتواند باعث سالم سازی فضای ورزشی شود».

اما جناب وزیر! حرفهایتان را باور کنیم یا عملکردتان را؟ هنوز چند ماه از اتفاقات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و انتصابات شائبه برانگیز شما نگذشته که اینچنین ژست مبارزه با مفسدین را به خود گرفته اید.

آقای وزیر! اگر فراموش کرده‌اید اجازه دهید یادآوری کنیم؛ پیرو ادامه دار شدن اعتراضات هواداران استقلال و پرسپولیس در راستای فسخ یکطرفه قرارداد آندره آ استراماچونی و قطع همکاری با برانکو و سپس گابریل کالدرون سرمربیان تیم های سرخابی پایتخت، اتفاقات مهمی در این دو باشگاه رخ داد که تکرار مباحث مربوط به آن وقایع حاصلی جز شخم زدن اشتباهات و اتفاقات مجهول مدیریتی این دو باشگاه ندارد. اشتباهاتی که با بروز بیماری کرونا مدتی در سکوت گم شدند ولی بار دیگر با از راه رسیدن پرونده های شفر، برانکو و دیگر خارجی ها از فیفا در اواخر اسفند ماه سال ۹۸ و سپس استراماچونی در فروردین سال جاری دوباره این تب براه افتاد و مسعود سلطانی فر را برآن داشت تا با واکنش نشان دادن به این موضوع به نوعی توپ را از زمین مدیران منصوب قبلی اش به زمین دلال ها بیندازد!

در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه بود که وزیر ورزش و جوانان با فاکتور گرفتن مسئولیت خطیرِ حراست وزارتخانه اش که موظف به رسیدگی به تخلفات زیرمجموعه های وزارتخانه است با ارسال نامه ای به حجت السلام علوی وزیر اطلاعات از او و همکارانش درخواست کرد با ورود به پرونده هایی که برای فوتبال(بخوانید استقلال و پرسپولیس) دردسرساز شده به دغدغه های مردم و هواداران پایان بدهد!

این تقاضا در حالی مطرح شد که ایرج عرب یکی از پراشتباه ترین مدیران باشگاه پرسپولیس که با سابقه معاونت در حراست وزرات ورزش به عنوان مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس رسیده بود یک روز پس از استعفا در بدترین وضعیت باشگاه پرسپولیس به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی منصوب شد و به جایگاهی بهتر ارتقا یافت.

در آنسو و در دست آبی وزرات ورزش هم امیرحسین فتحی که به تنهایی و در دو فقره از پرونده های مشابه، دو بدهی ۶۰۰ هزار دلاری بابت اخراج وینفرد شفر و یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری بابت فسخ قرارداد استراماچونی روی دست باشگاه استقلال گذاشته بود پس از جدایی از این مجموعه به ریاست مجموعه ورزشی انقلاب (بزرگترین مجموعه ورزشی خصوصی تحت نظر وزارت ورزش در پایتخت) منصوب شد تا باز هم سئوالات زیادی در ذهن طرفداران این دو تیم ایجاد شود که آیا سزای سوءمدیریت در مطرح ترین باشگاه های ایران ارتقای درجه است یا بازخواست شدن بابت اشتباهات؟

بهمن ماه سال گذشته بود که با حکم شما فردی به نام "مهدی شریفی نیک نفس" به عنوان یکی از اعضای جدید هیئت مدیره این باشگاه استقلال معرفی و پس از چند روز بنا به دلیل فساد کلان اقتصادی، خبر فرارش از کشور منتشر و هنوز هم پیدا نشده است! خبری که کارکنان روابط عمومی وزارت ورزش برای پاک کردن ذهنیت رسانه ها و مردم چند روز در حال مصاحبه و انتشار بیانیه های مجدد مختلف در همان‌ ارتباط بودند!

در همین باشگاه استقلال ظرف دو، سه ماه گذشته افرادی در واحد روابط عمومی به کار گرفته شدند که توئیت ها و پست های اینستاگرامی ضدحکومتی و ضددولتی منتشر شده‌شان چند ساعت یا چند روز پس از انتصاب در باشگاه در فضای مجازی منتشر و در نهایت به کناره گیری‌شان ختم شد!

در باشگاه پرسپولیس هم که به تازگی چند تن از معاونین باشگاه برای ادای توضیحات درخصوص قرارداد مالی با کارگزار مالی و اسپانسر باشگاه احضار و یکی از آنها بازداشت شد.

ضمن اینکه ویدیوهای دیگری هم از افراد نزدیک به وزارت ورزش و شخص وزیر در فضای مجازی منتشر شده اند که دلالت بر ارتباطات بین کارگزار این باشگاه با افرادی دارند که حالا متهم به اختلال مالی در باشگاه پرسپولیس هستند و برای شرح وخامت اوضاع در نحوه عقد قرارداد بسته شده فی‌مابین آن را به "قرارداد ترکمانچای" تشبیه کرده اند. مواردی که نه تنها تکذیب نشد بلکه به نظر می رسد تخلفات مالی بیشتری نیز در ادامه، مانند حلقه های زنجیر به قبلی ها متصل هستند.

گرچه محدوده این اتفاقات به فوتبال ختم نمی شود و ظاهرا نهادهای نظارتی باید سراغ دیگر رشته ها هم بروند که شاید کم از فوتبال اخباری اینچنینی در آنها نباشد! برای نمونه انتصاب جدید "کوروش صبوریان" به عنوان سرپرست فدراسیون اسکی که "سید عبدی افتخاری" رئیس پیشین فدراسیون اسکی در مراسم تودیع خود او را از جمله مدیران ارزشی و موفق در امر ورزش معرفی و ابراز خشنودی کرد که فدراسیون اسکی بدست چنین فردی سپرده می شود! در حالی که صبوریان در دوره حضورش در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، به دلیل تخلفات مالی "بازداشت" شده بود!

بد نیست قوه قضائیه و وزارت اطلاعات لابلای کنکاش در پرونده های مدیران و معاونان ورزشی سری هم به دفتر وزارت ورزش و شخص وزیر بزنند و درباره چرایی بروز اتفاقات اینچنینی از مسئول اصلی این وقایع سئوال کنند!

805 نمایش

نظر دادن