تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 مرداد 1399 ساعت 12:17

خودروهای ایرانی، ارزان‌ترین خودروها در جهان هستند!

آخرین نیوز: بر اساس نرخ دلار، قیمت خودروهای ایرانی برای غیرایرانی ها ارزانترین خودروها هستند و در این شکی نیست؛ اما همین خودروهای به اصطلاح ارزان، جزو گرانترین خودروها برای مردم کشور تولیدکننده شان، در جهان هستند!

میزان: مهدی صادقی مبارکی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون صنایع از ایران خودرو اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که در دست اقدام است تولید خودرو‌های با مصرف پایین است که دو خودروساز بر روی آن در حال کار کردن هستند و بخش خصوصی نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و مقرر شده سازمان گسترش و نوسازی نیز در جلساتی که هر دو هفته برگزار می‌شود این موضوع را پیگیری کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت درباره تولید خودرو‌های ارزان قیمت نیز افزود: چنین طرحی در دستور کار نیست، خودرو‌ها کلاس مختلف دارند و هر چه امکانات خودرو افزایش یابد قیمت آن طبیعتا بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پلتفرم‌های مختلفی در کشور تولید می‌شود گفت: بیشتر خودرو‌های تولید داخل اقتصادی هستند و از نظر دلاری در دنیا جزو ارزانترین خودرو‌ها هستند.

صادقی نیارکی با اشاره به وضعیت تولید خودروهای سنگین، افزود: تولید خودروهای سنگین نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما در مجموع خودروهای سنگین نیازمند اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری هستند که مشکلات مالی مربوط به این بخش هنوز برطرف نشده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت درباره قیمت خودرو هم گفت: وزارت صمت مسئول خودروسازها است و قیمت بازار تابع شرایط اقتصادی دیگر است و علی رغم اینکه شرایط سختی را برای ثبت نام خودرو قرار دادیم تا خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل نشود اما آحاد جامعه خودرو را به عنوان کالای سرمایه در نظر می گیرند بنابراین نوسانات قیمت غیرمنطقی است.

وی تصریح کرد: نظر وزارت صمت تولید خودرو بدون زیان است و هیچگاه به دنبال این نیستیم که بازار خودرو رها شود یا در حاشیه بازار تامین شود سیاست وزارتخانه منطقی سازی و تجاری سازی قیمت خودرو است.

1250 نمایش

نظر دادن