تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 تیر 1399 ساعت 15:46

گفتگو با شاه مهره، اصلاح طلبان را عصبانی کرد!

به‌ جاي آنكه به دنبال جلب رضايت همه آحاد جامعه و افكار عمومي با هر نوع نگرش و تفكر باشند، فقط به‌دنبال جذب رضايت گروه خاصي هستند!

شاهکار اطلاعاتی سپاه پاسداران در به دام اندازی روح الله زم به عنوان سرشبکه ضدانقلاب که تحت عنوان آمدنیوز در حال فعالیت بود، از همان ابتدا به ذائقه برخی افراد جریان اعتدال و اصلاحات خوش نیامد و به راحتی از کنار آن گذشتند. دو شب پیش و پخش برنامه بدون تعارف 20:30 با روح الله زم باعث شد تا بار دیگر اصلاح طلبان ترس و حساسیت شدید خودشان را به این موضوع نشان داده و با توجه به گوشه ای از اعترافات این مجرم محکوم به اعدام، این گفتگوی تلویزیونی را سناریو نامگذاری کرده و توپخانه خودشان را علیه صداوسیما روشن کنند.

البته باید یادآوری کرد که شبکه همکاران مدیر آمدنیوز در داخل یکی از عوامل جدی توفیق او در خرابکاری سال های گذشته بود که می توان گمانه زنی کرد که شاید یک از دلایل این ناراحتی و عصبانیت از هرگونه بحث صحبت درباره زم، همین موضوع باشد.

اولین واکنش ها به انتشار این گفتگو توسط حسام الدین آشنا انجام شد. مشاور رسانه ای رئیس جمهور و از مسئولان سابق وزارت اطلاعات در واکنش به گفتگوی منتشر شده در صفحه توئیتر خود نوشت: «اشتباه نشود آن جلسه نه بازجویی بود و نه مصاحبه بلکه چیزی شبیه دورخوانی سناریو بود.»



امروز هم روزنامه اعتماد با میرزایی نیکو، نماینده حامی فتنه مجلس دهم که برای انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد گفتگو کرده است که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*آنچه امروز تحت‌عنوان پخش اعترافات تلويزيوني متهمان امنيتي در ايران شناخته مي‌شود، در واقع روش منسوخي است كه دهه‌هاي 60 و 70 ازسوي نهادهاي امنيتي جهان صورت مي‌گرفت.

*جهان تغيير كرده و مخاطبان ديگر چنين مواردي را نمي‌پذيرند و در مرحله دوم آنچه نهادهاي امنيتي و صداوسيما درباره روح‌الله زم از آن غافل شد، اين بود كه توجه نكردند با نيم ساعت گفت‌وگو نمي‌توان درباره پرونده‌اي امنيتي آن هم با هزاران برگ و پيچيدگي‌هاي بسيار شفاف‌سازي كرد در نتيجه گفت‌وگوي صورت گرفته، بي‌هدف و تا حدودي بدون تاثير بود.

*امروز در شرايطي قرار داريم كه لازم است صداوسيما نظرسنجي واقعي از همه مردم انجام دهند تا ببيند چند درصد مردم اين گفت‌وگو و صحبت‌هاي طرح شده در آن را پذيرفته‌اند؛ نه اينكه فقط طيف و گروهي خاص را در نظر بگيرند و فقط آنان را ملاك عمل خود قرار دهد.

*بايد بدانند كه امنيت نه با پخش اين قبيل اعترافات بلكه با پيگيري مسائل و ريشه‌يابي مشكلات ايجاد مي‌شود. امروز شرايط به گونه‌اي است كه به عنوان مثال مشكل و معضل فقط شخص «روح‌الله زم» عنوان مي‌شود حال آنكه ممكن است در نتيجه اين روندهاي غلط زم‌ها زاييده شوند.


میرزایی نیکو، نماینده اصلاح طلب دماوند مجلس دهم و از حامیان جدی سران فتنه

*متاسفانه امروز نهادها و مسوولان به‌ جاي آنكه به دنبال جلب رضايت همه آحاد جامعه و افكار عمومي با هر نوع نگرش و تفكر باشند، فقط به‌دنبال جذب رضايت گروه خاصي هستند و نتيجه مي‌شود، همين كه مي‌بينيم. امروز كسي پاسخ نمي‌دهد، چرا افكار عمومي با ديد ترديد به مطالب منتشرشده ازسوي رسانه‌هاي داخلي به‌ويژه صداوسيما جمهوري اسلامي مي‌نگرد. چرا رسانه‌هاي بومي در شرايطي روزبه‌روز ضعيف‌تر مي‌شوند كه شاهد افزايش اعتماد مردم به رسانه‌هاي برون مرزي هستيم.

*دليل تمام اين مشكلات عدم تلاش ما براي جلب نظر افكار عمومي است ولي مثلا درباره صداوسيما شرايط به گونه‌اي است كه نه تنها در اين مسير حركت نمي‌كنند بلكه روز به روز شرايط خود را منفي‌تر از گذشته مي‌كنند. اين ميان بايد توجه داشت كه اين مشكلات ناشي از دوگانگي‌هايي است كه ما در اسكلت و ساختار نظام جمهوري اسلامي داريم.

*اين گفت‌وگو هرچه بود، مصاحبه مطبوعاتي نبود؛ چراكه اگر اينچنين بود به‌جاي آقاي رضواني كه فقط سوژه‌ها يا مسائل خاصي را دنبال مي‌كند، 4 خبرنگار آزاد را مقابل زم مي‌نشاندند تا مسائل بهتر مطرح شود، هرچند شخصا نفس انجام اين گفت‌وگو را نمي‌پسندم ولي مي‌خواهم بگويم اگر قصدشان مصاحبه بود، اينچنين عمل مي‌كردند. زماني كه شما ماجرايي را اينچنين به يك رسانه و يك فرد محدود مي‌كنيد، نتيجه مي‌شود اينكه هيچ يك از اهالي رسانه و خبرنگاران اين اتفاق را گفت‌وگوي مطبوعاتي نمي‌دانند و افكار عمومي نيز از آن اعلام رضايت نمي‌كنند.

*به نظر من اين برنامه تلويزيوني هيچ برنده‌اي نداشت و هر دو طرف بازنده بودند چراكه از درون آن اصطلاحا لحافي براي كسي دوخته نمي‌شود.
 


صداوسیما باعث تداوم بي‌اعتمادي‌ها شد

حسین انصاری راد، فعال اصلاح طلب هم با انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته است: «در واقع به‌جاي اينكه «رسانه ملي» در راستاي اعتمادسازي گام بردارد، اعتماد عمومي را سلب كرده كه اين اتفاق محصول عملكرد اشتباه ساليان سال است. اخيرا گفت‌وگويي تلويزيوني با روح‌الله زم، گرداننده يكي از كانال‌هاي ضدانقلاب و محكوم به اعدام از صداوسيما منتشر شده‌ كه واكنش‌هاي بسياري به همراه داشته است. قابل‌ذكر است كه شخصا از چند و چون و ماهيت اين پرونده بي‌اطلاع هستم و از آنجا كه هيچ اشرافي به فرآيند رسيدگي به اين پرونده در دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ندارم درمورد جرايم مرتكب شده و اتهامات اين فرد اظهارنظري نمي‌كنم منتها ترتيب دادن مصاحبه با اين متهم امنيتي در تلويزيون كه بيشتر يادآور بازجويي است و حواشي كه به دنبال داشت، نشان مي‌دهد كه صداوسيما در هدف مد نظر خود توفيقي كسب نكرده است. احتمالا هدف صداوسيما از پخش چنين مصاحبه‌هايي جنبه تأديبي و تنبيهي است اما در اين هدف موفق نشده، بلكه با نوع طراحي صورت گرفته باعث تداوم بي‌اعتمادي‌ها شده است».

لازم به ذکر است این فعال اصلاح طلب پیش تر در ادعایی مضحک مدعی شده بود: «ریشه بی‌اعتمادی مردم به اخبار کرونا، به ردصلاحیت‌ها در انتخابات برمی‌گردد!»

منبع: جهان

1992 نمایش

نظر دادن