AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 21 تیر 1399 ساعت 17:47

ایران از اسرائیل زهر چشم گرفت

ایران از اسرائیل زهر چشم گرفتيک روزنامه منطقه‌اي مي‌گويد توافق نظامي- سياسي جديد ايران و روسيه، قواعد بازي در حريم هوايي سوريه را بر ضد خواست رژيم صهيونيستي و آمريکا تغيير مي‌دهد.  

روزنامه رأي‌اليوم با اشاره به امضاي قرارداد نظامي ميان رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي و وزير دفاع سوريه نوشت: منابع آگاه مي‌گويند مهم‌ترين موضوع اين قرارداد، مجهز شدن سوريه به پدافند هوايي «باور 273» و «سوم خرداد» است.

اين موضوع بدين معناست که طرفين سوري و ايراني تصميم گرفتند قواعد بازي را در حريم هوايي سوريه تغيير دهند و با حملات هوايي مکرر رژيم صهيونيستي به خاک سوريه مقابله خواهند کرد.

منابع مذکور تأکيد دارند که هدف دمشق و تهران بسيار فراتر از مقابله با حملات هوايي صهيونيست‌هاست.

ايران با اين اقدام، جبهه‌هاي متعددي را تقويت خواهد کرد تا براي مقابله فراگير در منطقه آماده شود و استقرار اين پدافند هوايي در همين راستا است.

رأي‌اليوم درباره بعد سياسي اين قرارداد مي‌نويسد: اين بعد مربوط به تلاش و فشارهاي مداوم آمريکا و رژيم صهيونيستي براي خارج کردن ايران از سوريه است تا بتواند ائتلاف راهبردي بين اين دو کشور را از هم گسسته و دمشق را از محور مقاومت خارج کند؛ زيرا اين مسئله، شرط اصلي آمريکا در لغو محاصره سوريه، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازي اين کشور است.

توافق نظامي سوريه و ايران، پيام محکمي به چنين تلاش‌هايي است و نشان داد که اين ائتلاف، قدرتمند است. اين مسئله، پيامي از سوي بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه است که خواسته آمريکا را رد کرد و ايران نيز تأکيد کرد که بنا به خواست دولت قانوني سوريه در اين کشور حضور دارد و اين کشور را از نظر نظامي تقويت خواهد کرد.

1790 نمایش