AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 تیر 1399 ساعت 10:37

"سفله" زمانه‌ات را بشناس!

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های هسته سخت اصلاحات به تازگی طی یادداشتی که در یک وبگاه متعلق به جریان چپ منتشر شد؛ در دفاع از نامه براندازانه موسوی‌خوئینی‌ها خطاب به رهبر انقلاب نوشته است: هفته گذشته نامه‌ای به قلم آیت‌الله سید محمد موسوی‌ خوئینی‌ خطاب به مقام رهبری منتشر شد. نویسنده در این نامه با ادبیاتی محترمانه و دلسوزانه نکاتی را در باب حکمرانی و وضعیت جاری کشور بیان کرده و نسبت به برخی رویه‌ها هشدار داده بود. واضح بود انتشار نامه‌ای از سوی فردی با این سابقه، سیلی از انتقادات را به‌دنبال خواهد داشت اما روشن نبود وضعیت آزادی بیان تا این حد بغرنج شده است که متنی در این حد کوتاه از یک‌سو به رادیکالیسم و ساختارشکنی ترجمه و از سوی دیگر به صفت سهم‌خواهی متصف می‌شود. به هر تقدیر گویی به فصلی جدید از تحولات سیاسی ورود کرده‌ایم که روحیه انتقادپذیری از میان رفته است و از هر سو، به متن و صاحب متن حمله می‌شود.

او همچنین در بخش انتهای یادداشت خود می‌گوید: بد نیست بگویم آقای موسوی خوئینی شبیه به جدش شده است؛ یوم علی صدر المصطفی و یوم علی وجه الثری. اکنون، کار به جایی رسیده است که مشتی سفله هر چه می‌خواهند به زبان می‌آورند و هر چه کینه دارند نثار ایشان می‌کنند. به‌قول خود آقای خوئینی اف بر تو ای روزگار سفله‌پرور+

*ما به آقای حجاریان عرض می‌کنیم سفله کسی است که مسئولیت نمی‌پذیرد و با اینکه مسبب‌الاسباب وضع موجود است و دولت ناکارامد فعلی را هم‌او در دامن رأی مردم گذاشته اما امروز به جای پذیرش مسئولیت، عذرخواهی از مردم و اشاره به مثبتات رقیب برای انتخابات آینده؛ ولی ناجوانمردانه انگشت اتهام و مسئولیت را به سمت رهبری نظام دراز می‌کند.

البته سفله‌تری هم هست...

هم او و آنانی که دم از گفت‌وگو می‌زنند اما در لفافه مردم را به اغتشاش دعوت می‌کنند و جرأت ندارند مرد و مردانه از قصد خود برای ایجاد شورش خیابانی و کلید زدن "فتنه اقتصادی" حرف بزنند و در سایه نامه‌های سرگشاده پناه گرفته‌اند.

در بحث اشاره حجاریان به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) و کنایه شبیه شدن موسوی‌خوئینی‌ها به جدش نیز باید بیان کرد که این حجاریان بود که چند سال قبل در اظهاراتی مدعی شد عملکرد امام حسین(ع) در عاشورا عقلانی نبوده است فلذا روش ائمه هدی(س) پس از عاشورا عقلانی‌تر شد! [۱]

این نگاه ابزاری و ابن‌الوقتی حجاریان برای سوء استفاده از ساحت دین و ائمه هدی(س) به شدت محل تأمل است.

منبع: مشرق

2546 نمایش