تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 ارديبهشت 1399 ساعت 09:27

جزئیات دفع حملات سنگین تروریست‌ها در شمال غرب سوریه

اعزام نیروهای لشکر چهارم ارتش سوریه به استان درعا برای مهار فتنه جدید باعث شده تروریست ها در مناطق شمالی فعال تر شوند و حملات را در شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب افزایش دهند.  

در روزهای گذشته گروهک های تروریستی چندین مرتبه توافق آتش بس را در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب نقض کردند و حملاتی را از چند محور علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

عناصر تروریستی درصدد بودند با عقب راندن نیروهای سوری در برخی مناطق نفوذ و پیشروی کنند اما با واکنش به موقع مواجه شدند و با دهها کشته و زخمی و متحمل شدن خسارت های سنگین در میدان نبرد ناکام ماندند و به نتیجه ای نرسیدند.

تروریست ها با وجود شکست های سنگین بار دیگر شانس خود را در شمال غرب سوریه آزمایش کردند و غروب روز جمعه (بیست وششم اردیبهشت ماه) عملیات گسترده ای را از محور «جبل اربعین» علیه نیروهای سوری ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی حملات را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در محور منطقه «حرش الباره» در جنوب استان ادلب انجام دادند اما نیروهای مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند متوجه تحرکات آنان شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات تروریست ها را در این محور دفع و خنثی کنند؛ شماری از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

از سویی دیگر، یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه نیز همزمان از محور «معره نعمان» ، مواضع تروریست ها را در حومه منطقه «حرش الباره» به شدت هدف قرار دادند؛ حداقل ۱۰ تن از عناصر تروریستی در این حملات دقیق کشته و زخمی شدند.

منطقه راهبردی «حرش الباره» از توابع «جبل زاویه» به شمار می آید و در شمال جاده مهم «معره نعمان - عنکاوی» واقع شده است؛ این منطقه همچنین دروازه غربی شهرک «معره نعمان» محسوب می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهک های تروریستی در تلاش هستند با اشغال منطقه «حرش الباره»، شهرک «معره نعمان» را از محور غربی ناامن کنند و ارتباط نیروهای ارتش سوریه را در جاده «معره نعمان - عنکاوی» قطع و مسدود کنند.

به گزارش مشرق، اعزام چند گروه از نیروهای ارتش سوریه از مناطق شمالی به استان درعا برای مهار ناامنی های جدید به وجود آمده باعث شده تحرکات و حملات عناصر تروریستی در شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب افزایش یابد.

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی برای کاهش فشار بر همرزمان خود در استان درعا در مناطق شمالی فعال تر شده اند و بر میزان حملات علیه مواضع نیروهای سوری در استان های حماه و ادلب افزوده اند.

اعزام نیروهای لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه از مناطق شمالی به استان درعا برای پاسخ قاطع به تحرکات و دفع فتنه جدید در جنوب، عناصر مسلح، هسته های پنهان تروریست ها و حامیان خارجی آنان را به وحشت انداخته است.

محور غربی - عبری- عربی به خوبی می داند نیروهای ارتش سوریه به زودی امنیت را به طور کامل در استان درعا برقرار خواهند کرد و فرصتی برای فتنه انگیری دوباره آنان باقی نخواهند ماند و به همین دلیل در تلاش هستند درگیری ها را در مناطق شمالی شعله ور و تشدید کنند.

مناطق حضور گروه های مسلح در جنوب سوریه

به گزارش مشرق، با تامین امنیت مناطق جنوبی (استان درعا و قنیطره)، نیروهای ارتش سوریه تمام توان خود را برای پاکسازی مناطق اشغالی در استان های شمالی متمرکز می کنند و آخرین میخ را بر تابوت گروهک های تروریستی خواهند کوبید.

1443 نمایش

نظر دادن