تاریخ انتشار: شنبه, 30 فروردين 1399 ساعت 10:04
فعال اصلاح طلب مطرح کرد:

مخالفان روحانی، ترامپ‌های ایرانی هستند!

سعید شریعتی، از فعالان فتنه ۸۸ در گفتگو با روزنامه آرمان با اذعان به اینکه وضع اقتصادی کشور خوب نیست، اما در عین حال ریشه آن را نه در دولت که در جا‌های موهوم خارج از دولت جست‌وجو می‌کند.

یکی به میخ و یکی به نعل زدن در مواجهه با دولت روحانی، استراتژی این روز‌های اصلاح‌طلبان شده است. یکی دفاع تمام قد از عملکرد دولت می‌کند و دیگری اشتباه فاحش و تاریخی می‌خواند. شاید بتوان گفت اتخاذ این سیاست‌ها ناشی از سردرگمی اصلاح‌طلبان باشد، اما اگر با کمی اغماض هم این نگاه را بپذیریم، اصلاح‌طلبان از این حقیقت که دولت روحانی برآمده از رأی و حمایت اکثریتی آنهاست گریزی ندارند. بنابراین، دفاع صددرصدی یعنی چشم بستن بر واقعیت‌های موجود و انکار صددرصدی هم نزد افکار عمومی به فرافکنی اصلاح‌طلبان تعبیر می‌شود. بنابراین آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه دست به تقسیم کار بزنند و رفتار سینوسی از خود نشان بدهند. هم دفاع کنند و هم طرد کنند.

به گزارش جوان، سعید شریعتی، از فعالان فتنه ۸۸ در گفتگو با روزنامه آرمان با اذعان به اینکه وضع اقتصادی کشور خوب نیست، اما در عین حال ریشه آن را نه در دولت که در جا‌های موهوم خارج از دولت جست‌وجو می‌کند.

او مدعی شده «اگر مصالحه هسته‌ای کش داده نمی‌شد و قبل از اوباما به قرارداد و توافق منتهی می‌شد، وضعیت کشور امروز چنین نبود. اگر در داخل کشور در زمان اوباما گروکشی و لجبازی صورت نمی‌گرفت و بهانه به دست ترامپ نمی‌دادیم او هم مجبور به تمکین بود... بسیاری از رویکرد‌های امروز روحانی برای تصمیمات کلان در اختیار خودش نیست. کشور امروز منابع ندارد، در حصر جهانی قرار دارد و مقصر هم بخشی خود ما به معنای مجموعه مسئولان هستیم».

شریعتی در پاسخ به این سؤال که «همچنان عملکرد روحانی را قابل دفاع می‌دانید؟» گفت: «ما در حال حاضر هم از عملکرد روحانی دفاع می‌کنیم، روحانی به‌طور نسبی با توجه به همه محدودیت‌ها، معذوریت‌ها و سنگ اندازی‌های داخل و خارج موفق عمل کرد. ترامپ در خارج و تندرو‌ها در داخل مانع از تحقق بسیاری از وعده‌های روحانی شدند.

ترامپیسم، روحانی را زمین زده است، ترامپیسم فقط به یک شخص محدود نمی‌شود و در داخل کشور نیز برخی، سازی همنوا و همسو می‌نوازند برهمین اساس هم روحانی نمی‌تواند در جهت وعده‌های خود حرکت کند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه در پاسخ به این سؤال که «پس جریان اصلاحات را مصون از نقد‌های موجود ارزیابی می‌کنید»، گفت: «ما اصلاح‌طلبان باید پاسخگو باشیم، اما این پاسخگویی به معنای به گردن گرفتن تقصیر دیگران نیست... خودزنی جریان اصلاحات و به گردن گرفتن مسائلی که مقصر آن نیستند به معنای پاسخگویی به مردم نیست».

اطلاعات تکميلي

  • روتیتر: فعال اصلاح طلب مطرح کرد:
1788 نمایش

نظر دادن