تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 فروردين 1399 ساعت 14:11

محسن رضایی: مذاکره با آمریکا به بهانه ماسک و دستکش سمّ مهلک است/ می‌خواهند جنازه تحریم‌ها را به ما بفروشند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که پس از شکست پروژه تحریم‌ها و ناکامی تفکر آمریکا در اداره اقتصاد کشور، سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند جنازه تحریم‌ها را به ما بفروشند.  

بیش از یک ماه از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران گذشته و اکنون طبق آمار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 23 هزار و 49 ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این بین 1812 نفر جان باخته‌اند.

در همان روزهای نخست اعلام رسمی ابتلای چند ایرانی به این ویروس داروخانه‌ها اعلام کردند که مواد ضد عفونی کننده، الکل صنعتی، ماسک و دستکش نایاب شده است.
شرکت‌های تولیدی در ایران به سمت تولید الکل، ماسک و مواد ضد عفونی کننده رفتند اما ایران نیز اقلامی را جهت مقابله با کرونا از انگلیس خریداری کرده بود اما خبرگزاری‌های داخلی به نقل از معاون وزیر بهداشت اعلام کردند که انگلیس ماسک‌های خریداری شده را تحویل ایران نداده است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی اما می گوید: مذاکره با شیطان به بهانه گرفتن ماسک و دستکش سم مهلک است.

علیرغم اینکه مسئولان کشور اعلام می‌کنند به دلیل تحریم‌ها مقابله با ویروس کرونا با مشکل و کندی روبرو شده است، آمریکایی‌ها می‌گویند که ایران در غذا و دارو تحریم نیست. از این رو وزارت امور خارجه ایران از ایرانیان سراسر دنیا خواست که اگر موفق به نقل و انتقال ساده به مقصد ایران شدید مدرکش را به وزارت خارجه آمریکا بفرستید.
وزارت خارجه ایران در صفحه توئیت خود در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها که گفته بودند کمک‌های بشردوستانه تحریم نیست نوشت که «اگر موفق شدید از منزل، شرکت یا نزدیک‌ترین بانک محل زندگی‌ تان برای خرید یا ارسال یک بسته ادویل، یک کیلو عدس یا یک عدد ماسک به مقصد ایران برای اقوام خود انجام دهید مدارک خود را به وزارت خارجه آمریکا بفرستید.»

محسن رضایی در توئیت خود با هشتگ #تحریم‌ها_باید_برداشته_شود ، نوشت: پس از شکست پروژه تحریم‌ها و ناکامی تفکر آمریکا در اداره اقتصاد کشور، سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند جنازه تحریم‌ها را به ما بفروشند، مذاکره با شیطان به بهانه گرفتن ماسک و دستکش سم مهلک است.

به گزارش فارس، هم اکنون بیش از 343 هزار و 437 نفر به ویروس کووید 19 مبتلا شده‌اند که نزدیک به 15 هزار نفر جان باخته و 100 هزار نفر نیز درمان شدند.
بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای چین، ایتالیا، آمریکا، آلمان، اسپانیا و ایران گزارش شده است. هنوز هیچ درمان قطعی از سوی متخصصان پزشکی دنیا برای مقابله با این ویروس کشف و تائید نشده است.

952 نمایش

نظر دادن