AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 فروردين 1399 ساعت 17:39

حضور تیم MSF در ایران به بهانه کرونا !

سازمان بين‌المللي پزشکان بدون مرز (Doctors Without Borders/Médecins Sans Frontières) امروز 3 فرودين 1399 اعلام کرد نيروهاي خود را براي کمک به درمان کرونا به ايران فرستاده است.  

به گزارش سایت مصاف، براساس گزارش سايت اين سازمان امروز به تاريخ 22 مارس 2020: سازمان پزشکان بدون مرز براي کمک به درمان بيماران مبتلا به کروناويروس در اصفهان، به‌عنوان دومين استان تحت تاثير اين ويروس در ايران، يک بيمارستان 50 تخت‌خوابي بادي و يک تيم اورژانس 9 نفره ارسال کرده است.

اين تيم و واحد درماني با هواپيما از مقر پشتيباني سازمان پزشکان بدون مرز در شهر «بوردو» کشور «فرانسه» به اصفهان منتقل شده و در مجتمع بيمارستان «امين» اصفهان مستقر مي‌شوند. اين واحد درماني براي معالجه‌ي بيماران صعب العلاج و نيازمند به مراقبت‌هاي بهداشتي و درماني مجهز شده است.

جولي رورس، نماينده‌ي پزشکان بدون مرز در ايران مي‌گويد: «ايران سخت‌ترين وضعيت را در منطقه دارد و اصفهان دومين شهر مورد هجوم در ايران است. اميدواريم کمک‌هاي ما حداقل بخشي از فشار بر سيستم درماني را کاهش دهد. ما درخواست پشتيباني مقامات ايراني براي کمک به کنترل شيوع اين بيماري را شنيديم و به‌عنوان سازماني که در اين کشور حاضر است پيشنهاد همکاري داديم.»

تيم اورژانس سازمان پزشکان بدون مرز متشکل از 9 پزشک اورژانس و مراقبت‌هاي ويژه (ICU) و افرادي که واحد را پشتيباني مي‌کنند. اين تيم با کادر درماني محلي کار مي‌کند و با مقامات بهداشت و درمان ايران همکاري نزديکي دارد.

لازم به ذکر است پزشکان بدون مرز در بيش از 70 کشور فعاليت مي‌کند و از سال 1991 در ايران فعال است. اين سازمان براي کار در کشورها از جمله ايران هيچ بودجه‌ي دولتي دريافت نمي‌کند و کاملا متکي به اعانات و کمک‌هاي خصوصي است.

اين‌که تا چه اندازه حضور پزشکان بدون مرز با يک واحد بيمارستان 50 تختي سيار و تيم 9 نفره پزشکي به کنترل و درمان کروناويروس در ايران کمک مي‌کند، نيازمند نظر متخصصان پزشکي کشور است؛ سابقه‌ي حرفه‌اي و بين‌المللي افراد حاضر در اين تيم نيز نيازمند نظر متخصصان سياسي و امنيتي است؛ اما آنچه مسلم است پابرجايي تحريم‌هاي اقتصاديي است که دشمن اصلي ملت ما قبل از کروناويروس بوده و هست.

https://www.doctorswithoutborders.org/what-we-do/news-stories/news/msf-sends-inflatable-hospital-and-emergency-team-iran-help-fight

پ.ن:

همزماني هشدار رهبر معظم انقلاب در سخنراني نوروزي نسبت به ورود تيم‌هاي پزشکي خارجي با ورود پزشکان بدون مرز قابل توجه است. لذا ضروري است تا نهادهاي مسئول از جمله سازمان پدافند غير عامل نسبت به رفت و آمدهاي پزشکي در اين روزها حساس‌تر باشند تا حجم هزينه‌هاي آشکار و ضمني بهداشتي کروناي اقتصادي بيش از اين خسارت‌زا نباشد.

1989 نمایش