تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 اسفند 1398 ساعت 09:59

منتظر رویدادهای وحشتناکی در جهان باشیم؟

اما همه اینها رخ داده و احتمال دارد حوادثی غریب تر هم رخ بدهد. خیالاتی هم در کار نیست.  

مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در تحولات این روزها امر غریبی هست که نمی توان از آن گریخت.
طنز رایجی است که می گویند اگر به کسی می گفتند رویدادهای سال ۹۸ را پیش بینی کن و او از سیل شروع می کرد، بعد می رسید به اینکه میان ایران و امریکا درگیری های وسیعی رخ خواهد داد و دو بار تا آستانه جنگ خواهند رفت، سپس آشوبها در عراق و لبنان و بعد ایران را پیش بینی می‌کرد، بعد از آن از شهادت حاج قاسم خبر می داد، بعد پیش بینی می کرد که ایران برای نخستین بار پس از جنگ دوم یک پایگاه امریکا را موشک باران خواهد کرد، بعد از سقوط هواپیمای مسافربری حامل نخبگان ایرانی بر فراز تهران حرف می زد و نهایتا هم می رسید به اپیدمی شدن کرونا در ایران و جهان، و کودتای احتمالی در سعودی؛ راوی محترم را احتمالا شنوندگان متهم به خیالبافی بیش از حد می کردند.

اما همه اینها رخ داده و احتمال دارد حوادثی غریب تر هم رخ بدهد. خیالاتی هم در کار نیست.

سوال مهم که البته هیچ روش مطمئنی برای جواب دادن به آن نداریم این است که واقعا چه چیزی در حال رخ دادن است؟ آیا جهان در حال آماده شدن برای رویدادی بزرگ تر است و همه اینها را باید مقدمه دانست؟ من نمی دانم. تبیین های آخرالزمانی بسیار جذابند ولی اعتبارسنجی آنها بسی دشوار است.

بزرگی یکی دوماه قبل ولی سخنی متفاوت به من گفت. گفت ما خبر از امر مقدر نداریم لیکن، اگر دیدید انبوهی از مردمان یک شب خوابیدند و صبح که برخواستند دل هایشان متحول شده بود بدانید خبری در راه است. تا ببینیم.

1044 نمایش

نظر دادن